"צריכים לצעוד בשבילי החוק": הפרקליט הצבאי הראשי, שרון אפק, דיבר היום (שלישי), בכנס לשכת עורכי הדין החמישי, שנערך בתל אביב. במהלך נאומו התייחס אפק למשפטו המתנהל של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון ועל הביקורת שנשמעת על קיום ההליכים נגדו. הפצ"ר טען כי שלטון החוק תמיד היה חלק מצה"ל וכי אסור להימנע מחקירות רק מכיוון שנשמעת ביקורת על קיומו.



"המשפט ושלטון החוק הם חלק מצה"ל מאז הקמתו", טען אפק, "על כל חייל לשאת בתרמילו את חוקי הצבא ולפעול על פיהם. בחודשים האחרונים אני שומע קולות ביקורתיים נגד הליכים משפטיים מסוימים שגורמים נזק לחברה. קיומם של משפטים מסוימים פוגע בתדמית צה"ל ואולי היה עדיף להימנע מהם. ביקורת היא חשובה אך מקום שבו בוצעה לכאורה עבירה חמורה, תפקידנו לחקור ולהעמיד לדין".



אלאור אזריה, צילום: נועם אמיר
אלאור אזריה, צילום: נועם אמיר



בהמשך התייחס אפק לפרשות עבר וטען שגם הן עיצבו את החברה הישראלית, "דברי ימי המדינה שזורים בהליכים משפטיים שעוררו מחלוקות, אך בסוף עיצבו לטובה את החברה הישראלית. אם זאת לא הייתה דרכנו, המחיר היה גבוה יותר. מערכת צבאית שאינה אוכפת דין לא יכולה לשמור על חוסנה וערכיה. 25 שנות שירות בצה"ל לימדו אותי שצהל הוא צבא מוסרי. ככזה מוטלת עלינו חובה לחקור תופעות חמורות ולהגיש כתבי אישום. גאוותנו היא שגם מקרים כאלה מגיעים למערכת המשפט, ללא פניות. אנו צריכים לצעוד בשבילי החוק ולא לסטות מדרכנו".