הכרעה דרמטית: בית המשפט העליון זיכה הבוקר (שלישי) את ניסים חדאד, האיש שהורשע באונס תינוקה של בת זוגו לפני כשנתיים וחצי. השופטים, ברוב של שניים מול אחד, החליטו על זיכוי של חדאד מחמת הספק. מדובר בפרשה מורכבת שהחלה לפני ארבע שנים וחצי, במהלכה בת זוגו לשעבר של חדאד העידה נגדו בעדות רצופה שלא נחשפה כיוון שהמשפט התנהל בדלתיים סגורות. גם הפרוטוקולים עצמם נאסרו לפרסום ע"י בית המשפט.



עורכת דינו של חדאד התראיינה בגל"צ וסיפרה על הרגעים שלאחר ההכרעה: "אני עדיין בבית המשפט, הוא עם דמעות של אושר, לא הפסיק לומר את המילים 'אני זכאי, אני זכאי' ללא הרף". על ההחלטה אמרה: "הבאנו ראיות חדשות, אך אני לא יכולה לשתף בהן כי הדיון התנהל בדלתיים סגורות. מדובר בעבירת מין בקטין ולכן פרטי הזיהוי חסויים. בראשי פרקים הבאנו ראיות בהקשר למניע כלשהו וראיות מזכות נוספות".



לדבריה, "סרטון האבטחה מהמקום נעלם והוא למעשה יכול היה לאשש את טענתו של חדאד, זאת הייתה אחת הטענות שלנו בנוגע למחדלי חקירה. כתמי הדם לא הגיעו כתוצאה מאותו מעשה שמייחסים לו. הבאנו גם חוות דעת פסיכיאטרית בנוגע לאישיות שלו, וניסים לחלוטין שולל כל קשר לעבירה פדופילית".



ניסים חדאד והתינוק כפי שנקלטו במצלמות האבטחה בבניין. צילום: באדיבות פוסטה




טען לאורך כל הדרך: אני חף מפשע


חדד הורשע בכך שביצע את המעשים בבנה של מי שהיתה בת זוגו באותה תקופה. מכתב האישום עלה כי ביום שבת, ה-18 בפברואר, 2012, ירד חדאד עם התינוק לחדר הכושר בבניין בו התגורר בצפון תל אביב. שם נותר עמו לבדו וביצע בו את זממו בעת שאמו של התינוק היתה בדירתו. חוות דעת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעו כי בתינוק בוצע מעשה סדום.

חדד טען לכל אורך חקירותיו במשטרה ולאחר מכן במשפט כי הוא חף מפשע, אולם שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב שהרשיעו אותו, דחו את גרסתו. השופט התרשם מעדותה של בת הזוג וכן ממגוון העדויות הנסיבתיות שקשרו את חדאד למעשה, ביניהן העובדה ששהה עם הפעוט לבד, שכתם דם מזערי של התינוק נמצא בפנים תחתוניו וכן מסתירות בעדותו.

חדד נידון ל-17 שנות מאסר, אך לא ויתר והגיש ערעור לבית המשפט העליון. כבר לפני חודשים התקיימו דיונים בפני שופטי העליון, והיום כאמור החליטו על ההחלטה הדרמטית.

ניסים חדאד שהורשע באונס תינוק. צילום:באדיבות פוסטה