הפרקליטות מבית משפט השלום ברמלה ביקשה היום (חמישי) להטיל עונש של שנתיים מאסר בפועל על הזמר משה פרץ. נזכיר, כי פרץ הורשע במרץ האחרון בשורה של עבירות העלמת הכנסות בהיקף של כמיליון שקלים והעלמת מע"מ בסך 140 אלף שקלים. בבית המשפט טענה הפרקליטות כי יש להטיל על פרץ עונש מאסר כיוון ש"דווקא מעמדו החברתי הרם של פרץ בחוגים חברתיים היה אמור לגרום לו להיות זהיר יותר".



פרץ ביקש להביע את עמדתו ופתח בדבריו. "אני לא יודע לדבר בשפה משפטית. הייתי ילד רעב. פגשתי מנהל שעזבתי את כל חיי בשביל לחיות עם ילדיו בבית, ומבחינתי ראיתי את זה כשביל שמוביל אותי אל החלום. הייתי עיוור, לא ראיתי שום דבר מלבד ההצלחה. כחבר, כאבא הוא לקח אותי לאולפנים, שם התחלתי להקליט, כתבתי, שרתי. לא ידעתי מה זה עסק או חברה, כל האנשים שהכרתי הוא הכיר לי".



פרץ ממשיך בהסבר וגם מביע התנצלות על המעשים שביצע. "בסביבה שהוא יצר לי היה לי טוב. שרתי, הופעתי. בהתחלה לא היה כסף, לא עניין אותי. אחרי זה, כשבא (הכסף א.ח), הוא תמיד אמר שהכל בסדר. הבלבול של השנתיים האלה עלה לי ביוקר, כי מלבד העונש, כמובן שאני מצטער שעשיתי את זה. אני לא אדם שרוצה מה שלא מגיע לו, אני לא אדם של חומר אלא אדם של נתינה ושל אהבה. כל מה שאני עושה, גם היום, לחזק את החלשים בטלוויזיה ולתת למי שלא יכול".



אחרי ההתנצלות מגיעה גם החרטה מצידו של הזמר המוכשר. "אני מתחרט על כל התקופה הזו. באתי לדבר הזה ועדיין אני לוקח אחריות. אני מנהל את הספרים שלי כמו שצריך ואני תורם לחברה, למדתי את הלקח. היה חשוב לי אצל קצינת המבחן לומר לה את האמת כמו שאמרתי כאן, לא בשפה של ראיות ועובדות אלא באמת מה שקרה".




משה פרץ בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



"כל מה שבניתי כל החיים יברח לי מבין הידיים אם אורשע"


פרץ, שמבין את חומרת המעשים מבקש להימנע מלכנותו עבריין ומסביר. "המלה עבריין קשה לי. אני לא בא מהמקום הזה ולא רוצה שהילדים שלי יחשבו שאני עבריין והילדים שלומדים איתם יחשבו ככה. וכן, אני חושב שאם תהיה הרשעה ההשתתפות בתכניות תבוטל חד משמעית. מבחינה תדמיתית אני לא מוצא מילה יותר קשה מריסוק. כל מה שבניתי כל החיים יברח לי מבין הידיים אם אורשע. אני מבקש, אם אפשר לעשות לא משנה כמה שעות - רק שלא תהיה הרשעה. לתרום לחברה, להירתם לחברה, לעזור לילדים ולהמשיך בחיים. זהו".



אחרי הכל במהלך הדיון ביקש פרץ מבית המשפט לערער על הרשעתו כשהוא מציין כי חתום על חוזה עם "רשת" והרשעתו יש בה כדי לגרום לביטול החוזה איתו ולהפסיק את השתתפותו בתוכנית "אקס פקטור". המדינה לעומת זאת ביקשה שלא להתייחס לנימוק שכזה. "זו לא סיבה להעדיפו על נאשמים אחרים בתפקידים לא ציבוריים, הוא עלול להיות בעיני הציבור מודל לחיקוי ולכן הייתה מצופה ממנו התנהגות שונה".



פרקליטו של פרץ העלה בבית המשפט את עניינו של אייל גולן שנידון לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד בגין עבירות חמורות הרבה יותר לדבריו וביקש להתחשב בבקשה של הזמר. פרץ הגיש לבית המשפט תסקיר של שירות המבחן ולפיו נערכה שיחה עם מנכ"ל רשת שתיאר את הזמר כדמות מוערכת בשל הגינותו ובמיוחד לנוכח התמיכה שלו לצעירים איתם הוא עובד כמורה למוסיקה במסגרת התוכנית.




העלמת הכנסות בהיקף של כמיליון שקלים


כאמור, בחודש מרץ הורשע הזמר משה פרץ על ידי שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו-שחאדה, בהעלמת הכנסות והנמכת חשבוניות מס וזאת, במסגרת הסדר טיעון עם רשות המסים. הסדר הטיעון התאפשר לאחר הודאתו של פרץ בעבירות המס שביצע, והסדרת הנושא על ידו. 



על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד מירי בנהרדיתי - מהמחלקה המשפטית של מחוז מרכז ברשות המסים, פרץ ואמרגנו ניהלו עסק אמרגנות והפקת אירועים שבמסגרתו הופיע פרץ כזמר באירועים שונים. פרץ מואשם כי יחד עם זינדני, אמרגנו, הוציאו חשבוניות מס בגין הופעותיו של פרץ, בסכום הנמוך מזה ששולם לו בפועל ובמקרים אחרים, לא הוציאו חשבוניות מס כמתחייב ולא דיווחו על ההכנסות הללו כלל.



במסגרת הסדר הטיעון, הודה פרץ כי בשיטה זו העלים הכנסות מהופעותיו בהיקף של כמיליון שקלים בין השנים 2007 ל-2009, וכן מע"מ בסכום של כ- 140,000 שקלים, זאת לאחר שאמרגנו, אמנון זינדני, הודה והורשע אף הוא במסגרת הסדר טיעון עם רשות המסים, לפני כשנה וחצי בעבירות אלו ונוספות.


כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה שניהלה יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, שהחלה בעקבות מידע שהתקבל לפיו פרץ וזינדני אינם מדווחים על מלוא הכנסותיהם, ושהובילה למעצרו של זינדני ולעיכובו לחקירה של פרץ, בחודש אוגוסט 2010, עם הפיכת החקירה לגלויה.