אחרי שכבר מתח ביקורת בשבוע שעבר בעניין החשד שהצמידה משטרת מחוז ירושלים לעלי נימר, שטענה כי הוא חשוד בהריגתו של בן דודו, מוסטפא נימר, באירוע שבו בוצע לעברם ירי על ידי שוטרים, חזר הבוקר השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים ונזף במשטרה.



"תמוהה בעיני התנהלות המדינה בהקשר זה", ציין השופט והוסיף: "ראשית, איני מבין כיצד מוצגת בקשה באותן סעיפי חשדות, למרות הערות שהערתי בפעם הקודמת, לפיהן לא היה מקום לייחס לנאשם הריגה וגרימת מוות ברשלנות. ממצאים ראשונים של הנתיחה מלמדים כי מותו של המנוח ככל הנראה נגרם מהירי", ציין השופט, כשהוא מתייחס לירי שביצעו השוטרים.



"שנית, באירוע מסוג זה לא ברור לי מדוע טרם הושלמו הפעולות להם התחייבה המשטרה, למרות פרק הזמן הארוך שניתן לה לצורך כך", התרעם השופט גבאי-ריכטר, אולם למרות זאת, החליט להאריך את מעצרו של נימר ב-24 שעות, כשהוא מתייחס בעיקר למעורבות שלו, לכאורה, באירוע שהחל בנהיגה מסוכנת, אותו חשבו השוטרים כניסיון לפיגוע דריסה.


מוסטפא נימר. צילום: טוויטר
מוסטפא נימר. צילום: טוויטר



"התנהגותו של המשיב ברכב הינה התנהגות מסוכנת לכשל עצמה, לכך יש לצרף את נסיבות המקרה והתוצאות. למשיב יש אחריות מסוימת לגביהם, ובעצם הנהיגה תחת סמים ואלכוהול. לטעמי, קיים ריחוק ניכר בין התנהגות המשיב לתוצאה, שהיא מות בן דודו, ועל כן, אין בסיס לייחס לו אחריות למות המנוח, גם לא בשלב המעצר".



כזכור, ביום שני לפנות בוקר פרסמה המשטרה הודעה אודות פעילות מבצעית של שוטרים ולוחמי מג"ב בשועפאט במהלכה ניסה רכב פרטי לדרוס את הכוח המשטרתי. השוטרים ביצעו לפי ההודעה נוהל מעצר חשוד ומשלא נענו ביצעו ירי לעבר הרכב, ממנו נפגע אחד הנוסעים ובסופו של דבר נהרג. נהג הרכב נפצע באורח בינוני, נעצר והובא לחקירה ובמהלכה עלה כי לא היה מדובר בניסיון לפיגוע דריסה כי אם באירוע של השתוללות בכביש.



צוות החקירה טוען כי חברו של ההרוג ומי שנהג ברכב הוא בעצם האחראי למותו של החבר מוסטפא נימר. לדברי המשטרה, בנהיגתו הפרועה גרם לכאורה לביצוע הירי של השוטרים לעבר הרכב וכתוצאה מכך נהרג נימר.



הנהג נחשד עתה בעבירות הריגה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. במשטרה מציינים כי החשוד שבידיהם נהג בגילופין ובמהירות מופרזת תוך שהוא מסכן את חייהם של השוטרים שנאלצו לבצע ירי על פי נוהל. מיד לאחר האירוע בעקבות השימוש בנשק הועבר החומר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים.