עלי נימר, שבן דודו מוסטפא נהרג מירי של כוחות הביטחון בשכונת שועפאט בירושלים, מכיוון שחששו כי מדובר בניסיון פיגוע, לא יואשם בהריגה. כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נימר בבית המשפט השלום בירושלים בגין עבירות של גרם מוות ברשלנות, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח והחזקת סמים מסוכנים לצריכה עצמית. העובדה שהפרקליטות הגישה את כתב האישום בבית משפט השלום ולא בבית המשפט המחוזי, העידה על כך שסעיף ההריגה נמחק, זאת למרות החשדות שהציגה המשטרה.



לפני שלושה ימים, אחרי שכבר מתח ביקורת בשבוע שעבר בעניין החשד שהצמידה המשטרה לנימר בגין הריגה, חזר השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים ונזף במשטרה.



"תמוהה בעיני התנהלות המדינה בהקשר זה", ציין השופט והוסיף: "ראשית, איני מבין כיצד מוצגת בקשה באותן סעיפי חשדות, למרות הערות שהערתי בפעם הקודמת, לפיהן לא היה מקום לייחס לנאשם הריגה וגרימת מוות ברשלנות. ממצאים ראשונים של הנתיחה מלמדים כי מותו של המנוח ככל הנראה נגרם מהירי", ציין השופט, כשהוא מתייחס לירי שביצעו השוטרים.



ניסיון פיגוע דריסה שועפאט, רכבם של המחבלים. צילום: ללא
ניסיון פיגוע דריסה שועפאט, רכבם של המחבלים. צילום: ללא



"שנית, באירוע מסוג זה לא ברור לי מדוע טרם הושלמו הפעולות להם התחייבה המשטרה, למרות פרק הזמן הארוך שניתן לה לצורך כך", התרעם השופט גבאי-ריכטר, אולם למרות זאת, החליט להאריך את מעצרו של נימר ב-24 שעות, כשהוא מתייחס בעיקר למעורבות שלו, לכאורה, באירוע שהחל בנהיגה מסוכנת, אותו חשבו השוטרים כניסיון לפיגוע דריסה.



"התנהגותו של המשיב ברכב הינה התנהגות מסוכנת לכשל עצמה, לכך יש לצרף את נסיבות המקרה והתוצאות. למשיב יש אחריות מסוימת לגביהם, ובעצם הנהיגה תחת סמים ואלכוהול. לטעמי, קיים ריחוק ניכר בין התנהגות המשיב לתוצאה, שהיא מות בן דודו, ועל כן, אין בסיס לייחס לו אחריות למות המנוח, גם לא בשלב המעצר".