דוד ערן, הנאשם ברצחהילי סובול, מבקש להעביר את התיק להליך גישור. בדיון שנערך היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ביקש פרקליטו של ערן, עו"ד ששי גז שהגישור יתבצע אצל השופט בני שגיא, עוד לפני פתיחת שלב ההוכחות. "מתבקשת דחייה להכנת ההגנה, אני חושב שאת התיק הזה אפשר לשלוח לגישור", אמר גז להרכב השופטים, גלעד נויטל (אב בית הדין), טלי חיימוביץ' ומאיר יפרח.



אל בקשתו של הסנגור הצטרפה גם עו"ד איריס טוביאנה, המייצגת יחד עם עו"ד גיל פרידמן, את שירי סובול, אחותה התאומה של הנרצחת, הנאשמת בעבירות של סיוע לדבר עבירה ושיבוש חקירה.



מנגד, טענה התובעת, עו"ד גלי חטב, כי עד היום לא היתה הידברות לגבי הליך של גישור, זאת למרות שכתב האישום הוגש לפני זמן רב, ולכן צריך לקבוע מועדים לדיוני ההוכחות ולקבל מענה לכתב האישום.



הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות
הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות



עו"ד גז הבטיח בבית המשפט, כי עוד השבוע תתקיים פגישה עם הפרקליטות, ובעקבותיה נפנה להליך גישור אצל השופט שגיא. עוד אמר גז כי הוא מסכים לכל הארכת מעצר שתיקבע בבית המשפט העליון, "גם היא תימשך מעבר לתשעה חודשים".



התובעת, עו"ד חטב, ביקשה מבית המשפט לקבוע מועדים לדיוני ההוכחות, והשופטים קיבלו את בקשתה. הדיון הראשון בשלב ההוכחות יתקיים ב-6 בדצמבר ואילו הדיון העשירי והאחרון נקבע ל-12 בפברואר. השופט נויטל אמר כי הנאשם דוד ערן יובא לבית המשפט באמצעות שירות בתי הסוהר והורה כי גם שירי סובול תתייצב באולם הדיונים, לאחר שבחודש שעבר היא שוחררה למעצר בית