בית המשפט העליון יפרסם היום (רביעי) ב־10:30 את החלטותיו בעניין הערעור שהגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי; וכן בעניין ערעור המדינה על קלות העונש בפרשות ראשונטורס ומרכז ההשקעות. השופטים יצטרכו להחליט אם אולמרט, שעונשו בפרשת טלנסקי הוא שמונה חודשי מאסר - יזוכה, ירצה את העונש בחופף למאסרו הנוכחי על פרשת הולילנד, או בנפרד.



כזכור, אולמרט החל לרצות 19 חודשי מאסר בפברואר 2016 בבית הכלא מעשיהו ברמלה, לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים בפרשת הולילנד.



בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעקבות עדותה של שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו בעבר. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ראש הממשלה לשעבר קיבל מאות אלפי דולרים שלא כחוק מאיש העסקים משה טלנסקי, בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת.



את הכספים הוא קיבל במזומן ושמר בכספת אצל מקורבו, עו"ד אורי מסר, ולא דיווח עליהם מעולם. נוסף לכך, בית המשפט ימסור החלטתו בערעור המדינה בפרשת ראשונטורס, שבה זוכה אולמרט, וכן יפסוק בתיק מרכז ההשקעות, שבו קיבל מאסר על תנאי, עונש שהפרקליטות טוענת שאינו סביר. בתוך כך, אולמרט הגיש בחודש שעבר בקשה לשחרור מוקדם. ועדת השחרורים תדון בעניינו ב־25 בדצמבר.