רפי רותם, חושף השחיתויות ברשות המסים, שהואשם בשורת עבירות הטרדה של קציני משטרה, הגיע הבוקר (חמישי) להכרעת דינו בבית המשפט השלום בתל אביב. הבוקר הוא הוא הורשע בחלק מהעבירות: העלבת עובד ציבור, הטרדה באמצעות מתקן בזק והפרת הוראה חוקית, וזוכה מעבירות איומים והטרדת עד. לאחר מכן ביקשו סנגוריו ונציגי התביעה המשטרתית דחייה בדיון בטיעונים לעונש והוחלט כי הוא יתקיים ב-7 בנובמבר.



רותם שמע את פסק הדין כשהוא בעמידה, ואמר לשופט: "זה יום ניצחון שלי על כל המאפייה הזאת, של ממסד שלם, קרי משטרת ישראל ופרקליטות מחוז תל אביב, שנתנו ונותנים יד לפשעים נגד הציבור. אף אחד לא יכול להשתיק אותי, אמשיך במלחמה הצודקת הזאת עד יומי האחרון. לצערי גם בית המשפט לא יכול להילחם בממסד המושחת ואתן רמז - ראו מה עשו ברשות המסים לשופט דן מור, שיצא נגד רשות המסים, תפרו לו תיק והעיפו אותו מכס השיפוט". 
עוד הוסיף רותם: "במשך שנים נתתי למערכת המושחתת את האפשרות לחקור את הפשעים שחשפנו ברשות המסים, ולאחר שנים שטייחו, ממניעים מושחתים, יצאתי בגלוי ודיברתי על תעשיית הפשע הזאת". רותם המשיך לאיים: "נמשיך להילחם, גם נגד אנשים שהשגתי את הטלפון שלהם". עשרות מתומכיו של רותם המתינו לו מחוץ לאולם, מחאו כפיים וקראו קריאות עידוד. 

רפי רותם. צילום ארכיון: פלאש 90

 

חושף השחיתויות לא מפחד: "מוכן לשבת גם 20 שנה בכלא"

כזכור, רותם הואשם בשורת עבירות הטרדה של קציני משטרה, פרקליטים ובכירים ברשות המסים, ביניהם השופט מנחם מזרחי, מי שהיה אז סגן בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב. התביעה המשטרתית האשימה את רותם ב-19 אישומים של הטרדה באמצעות מתקן בזק, העלבת עובד ציבור, איומים ועוד. רותם עצמו האשים את גורמים אלו בין היתר בטיוח שחיתויות לכאורה. 

רותם מילא תפקידים ברשות המסים במשך כמעט שלושה עשורים, בתפקידו האחרון שימש קצין החקירות והמודיעין של הארגון. תיקי החקירה במקרים עליהם הצביע כמעשי שחיתות ברשות, נסגרו בסופו של דבר. רותם, שעקב התעקשותו איבד את מקום העבודה ברשות המסים ואת הזכות לפנסיה ממשלתית, הידרדר במהירות והפך לדר רחוב כמעט. בין לבין הרבה בעימותים עם פקידי רשות המסים ומשרד המשפטים. נרשמו שם מאות שיחות טלפון, מסרונים, פקסים, דואר אלקטרוני ומפגשי פנים אל מול פנים שכללו נאצות וגידופים על מעורבות בשחיתות. לפיכך הוא גם נעצר אינספור פעמים, עד שהפך ליעד מודיעיני של אגף הסיור במשטרת תל אביב. גם שוטרים שנשלחו לעצור אותו נקלעו איתו לעימותים בניידות, בחדרי חקירות ובתאי מעצר.



עם זאת, הוא הוכר כחושף שחיתויות על ידי מבקר המדינה והתנועה לאיכות השלטון, שפרסמה הודעת תמיכה ברותם במהלך משפטו: "פרשיית רפי רותם היא בין המקרים החריגים והמקוממים ביותר של התנהלות בלתי מאוזנת ובלתי נקייה של מערכת אכיפת החוק", נכתב בהודעה. "רותם, שפעל בכל כוחו, נפשו ומאודו למען ניקיון ותקינות מערכת עתירת כוח, זועק את זעקתו כבר למעלה מעשור, אך לשווא. חשדות חמורים ביותר אינם נחקרים באופן יעיל ואפקטיבי, והמערכת מתעלמת ממחדליה ונאבקת אך ורק בו".



לקראת הכרעת הדין, אמר רותם במסיבת עיתונאים שקיים, כי "הייתי חוזר על הכל עוד פעם. אני מוכן לשבת גם 20 שנה בפנים כדי שמבקר המדינה וכל השאר יעשו את עבודתם ויפסיקו לפעול נגד הציבור". על השופט מזרחי אמר רותם, כי "הוא היה הסגן של רות דוד, ביחד טייחו את פרשת רשות המסים וסגרו את הפשעים האלה תוך יום עבודה אחד ואחר כך מנחם מזרחי התמנה לשופט שלום בהמלצתה של רות דוד". רותם העריך כי יורשע וייגזר עליו עונש מאסר. "זה בכלל לא מרגש אותי. המלחמה שלי תמשיך כשאצא מהכלא, כי היא מלחמה מוצדקת", אמר.