שופטת בית משפט השלום בירושלים, קרן מילר, אישרה היום (שני) לפרסם חלק מפרטי החקירה בנוגע לניסיון הפיגוע במחסום קלנדיה והירי לעבר המחבלת מראם סאלח חסן אבו אסמאעיל, צעירה בת 23 משכונת א-ראם ואם לשתיים, ואחיה איבראהים סאלח טאהה, בן 16 מבית סוריכּ, ירי שהוביל למותם. על פי גרסת המשטרה כפי שנמסרה בסמוך לאירוע, השניים נכנסו לאזור המיועד לרכבים בלבד במחסום ובכך העלו את חשדם של המאבטחים במקום. עוד דיווחה המשטרה כי ידה של הצעירה היה בתוך תיק וידו של אחיה מאחורי גבה כשהיא אוחזת דבר מה.



בהודעה המשטרתית שיצאה סמוך לאירוע, נאמר כי "השוטרים הפועלים במקום צעקו לעברם מספר פעמים לעצור ולא להמשיך להתקדם. המחבלת והמחבל המשיכו לצעוד ולהתקרב לשוטרים, אשר המשיכו לקרוא לעברם לעצור ולהשליך את התיק שהיה ברשותה. המחבלת עצרה במרחק קרוב לשוטרים, החלה לצעוד מספר צעדים לאחור יחד עם המחבל, כאשר לפתע הסתובבו שוב לעבר השוטרים, המחבלת שלפה סכין שהיה בתיקה והשליכה בכיוון ישיר לשוטר שעמד בסמוך אליה. השוטר לא נפגע. השוטרים והמאבטחים פעלו במהירות וירו לעברם של המחבלים ונטרלו אותם".



הסכין שנמצאה על גופת האח. צילום: משטרת ישראל
הסכין שנמצאה על גופת האח. צילום: משטרת ישראל



אלא, שהמשטרה סירבה לחשוף את סרטון האבטחה ועל פי עדויות שאספו חברי ארגון בצלם עלה כי מי שירה בשני האחים לא היו השוטרים כי אם מאבטחים של חברת "מודיעין אזרחי", מה שהעלה את החשד לפיו השוטרים שהיו במחסום לא חשו בסכנה כלל. עוד עלה החשד לפיו הירי לעבר האח היה ללא סיבה לכאורה שכן הוא לא היווה איום כלל ולא החזיק דבר בידו. במשטרה ציינו אז כי הקטין החזיק בסכין שהוסלקה בחגורתו.



גם הסרטון שהגיע לידי המשטרה והפרקליטות חושף כי האח לא התעמת עם השוטרים לכאורה ולא השליך לעברם דבר בניגוד לאחותו, גם אם בחיפוש בכליו לאחר שנורה למוות נמצאו מספר סכינים. גורמים שונים טוענים כי המשטרה מנסה לטייח את האירוע כביכול ולכן מיהרה להוציא צווי איסור פרסום באמתלה של סיכון ביטחוני אולם לדבריהם אין בפרסום הפרטים אלא כדי לחשוף את ההתנהלות הפזיזה של המאבטחים שביצעו ירי במטרה להרוג מבלי לקיים נוהל מעצר חשוד ואת הכיסוי של המשטרה.



יש לציין כי כשבוע לאחר הפיגוע, הודיעה המשטרה כי היא תחקור באזהרה את שני המאבטחים שביצעו ירי לעבר האחים, אך לא לפתוח בחקירה נגד שוטרים או לוחמי מג"ב שהיו במקום וביצעו ירי באוויר.