איימן כורד, תושב כפר עקב במזרח ירושלים בן 20, הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, בניסיון רצח שוטר ושוטרת בדקירות סכין, סמוך לשער הפרחים, בחודש ספטמבר האחרון. על פי כתב האישום, הוא ביצע את המעשה בשל "כעס ותסכול רב" שחש, בעקבות מותו של בן דודו, במהלך אירוע ירי בחברון. בפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של כורד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



במרץ האחרון דקרו שני פלסטינים, ביניהם בן דודו של כורד, חייל צה"ל, ובן הדוד נורה למוות. מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי לאחר מותו של בן הדוד, שהיה חברו הקרוב של כורד, "גמלה בלבו של הנאשם, אשר חש כעס ותסכול רב, החלטה לבצע פיגוע הקרבה ולמות מות קדושים". לפני שביצע את המעשה, הוא כתב מספר צוואות לקרוביו במכשיר הטלפון הנייד שלו.

תיעוד פיגוע הדקירה בשער הפרחים


"תתפללי שאמות מות קדושים"


"תסלחו לי ואל תבכו, ותדעו היטב שאני לא עוזב אתכם בגלל כעס מכם, מות הקדושים קרא לי לאחר שאני איחלתי לעצמי.... אמי תסלחי לי, דוד שלי מצד האמא תסלחי לי, הצוואה שלי, תאמינו באלוהים ותקברו אותי בבית קברות השהידים ליד אחי רמזי...", כתב בין היתר.



"אמי את לבי, נשמתי וחיי, אל תבכי ואל תכעסי ותתפללי בשבילי למות מות קדושים, מה שאני רוצה שלא תבכי, אני רוצה שאת ודודה שלי מצד האמא תעשו לי מסיבה, ואני רוצה לשמוע קולולו, תהיי בטוחה שאני לא עשיתי את המעשה הזה בגלל אף אחד... אלא כי אני רוצה, אני חשבתי על המעשה הזה עוד לפני מות הקדושים של אחי רמזי". בנוסף, לפני שדקר, כתב כורד הודעת פרידה לאביו בפייסבוק.



על פי כתב האישום, ב-19 בספטמבר, בשעות הבוקר המוקדמות, הצטייד כורד בסכין מטבח ונסע במונית לכיוון שער שכם בירושלים. בדרך שמע באוזניות פסוקי קוראן. הוא הבחין בשני שוטרים ועקב אחריהם לכיוון שער הפרחים. לאחר שהתקרב אליהם מאחור, התנפל הנאשם על השוטר ודקר אותו בגבו העליון ובצווארו בחוזקה מספר פעמים. מיד לאחר מכן, הפיל את השוטרת שהיית עמו ארצה ודקר אותה בצווארה מספר רב של פעמים. מעצמת המכות בצווארה נשברה הסכין, כך שכת הסכין נותרה בידו ולהב הסכין נותרה נעוצה בגופה. בשלב זה ירה השוטר בנאשם והצליח לנטרלו.



השוטרת מאושפזת עדיין בבית החולים, כשהיא משותקת בגפיה התחתונות. הפרקליטות מייחסת לכורד עבירות של ניסיון רצח והחזקת סכין.