שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה הבוקר (רביעי) את בקשתו של הרב יאשיהו פינטו לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, וקבע כי הוא יישאר בכלא וירצה את עונשו. כזכור, ועדת השחרורים החליטה לשחררו מהכלא מוקדם, אך בית המשפט המחוזי ביטל את ההחלטה.. הרב פינטו נדון לשנת מאסר בפועל אותה החל לרצות השנה לאחר שהורשע בעבירות של שוחד וניסיון לשוחד לראש היאח"ה לשעבר תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, כל זאת כדי לקבל מידע אודות חקירה שהתנהלה בעניינה של ישיבה שעמד בראשה. לפני כחודש וחצי קיבלה ועדת השחרורים את בקשתו של הרב, אולם התנתה את שחרורו שילובו בתוכנית שיקום מחוץ לכותלי הכלא



פינטו העלה בבקשתו לביהמ"ש העליון שתי טענות משפטיות: האחת נעוצה באפליה של אסירים הנושאים בעונש מאסר לתקופה קצרה שלא עולה בידם להשתלב בתכנית טיפול, והשנייה היא קבלת ראיות נוספות על ידי בית המשפט המחוזי שלא הונחו לפני ועדת השחרורים. השופט פוגלמן התייחס לטענה הראשונה וקבע כי "מדובר במי שלא שולב בקבוצה טיפולית על רקע מידעים שנצברו לחובת המבקש שהיה בהם כדי להעיד על מסוכנותו, ולא על רקע אי השתלבותו בתכנית טיפול קבוצתי במהלך שהותו במאסר".



לגבי טענתו השנייה השיב השופט פוגלמן כי "נקבע כי בית המשפט המחוזי לא ביקש 'לקבל לידיו מידע מודיעיני, שלא עמד לנגד עיני ועדת השחרורים במסגרת החלטתה', אלא ביקש הבהרה ביחס למועד התרחשותו של אירוע שתואר באחת מן הידיעות המודיעיניות שהוגשו. מעבר לכך דחה השופט פוגלמן את טענת הרב פינטו, לפיה חרג בית המשפט המחוזי מדפוסי הביקורת השיפוטית, בעת שבחן את החלטת ועדת השחרורים בגדרה של עילת הסבירות ועל פי אמות המידה המקובלות.



השופט פוגלמן הבהיר כי עומדת בפני הרב פינטו הזכות להגיש בקשה נוספת לשחרור מוקדם. "נותרנו אפוא עם ההכרעה הפרטנית במקרה זה, שכאמור אינה מגלה עילה לבירור נוסף בבית משפט זה. לא נעלמה מעיני טענת המבקש כי חלה התדרדרות במצבו הרפואי בנקודת הזמן הנוכחית. מובן שאין בהחלטה זו כדי לסתום על הגולל על האפשרות העומדת לו להגיש בקשה (נוספת) לשחרור זמני עקב מצבו הבריאותי, וזאת מבלי להביע עמדה לעניין בקשה כזו גופה, ככל שתוגש".