כתב אישום בפרשה 1131, פרשת החיסולים בעולם התחתון: פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (שישי) קצר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד איתי סנקר (28) ומשה בן נתן (32) שירו ופצעו עד מדינה בבת ים בחודש אוגוסט האחרון. השניים לא הואשמו בניסיון רצח אלא בשורה של עבירות הכוללות: קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה, נשיאת נשק, הצתה, השמדת ראיה ועבירות נוספות.



על פי כתב האישום, לפני ה-14 באוגוסט 2015 קשרו הנאשמים קשר לפגוע בעד המדינה ולגרום לו לחבלה חמורה. במסגרת הקשר, הצטיידו השניים באקדח 9 מ"מ מסוג "יריחו" שנגנב מבעליו בחודש ספטמבר 2009, ובאקדח נוסף. בהמשך, קיבלו הנאשמים רכב ניסאן קשקאי שנגנב במהלך אפריל 2015, כשהם ידעו שהרכב גנוב. הנאשמים או מי מטעמם זייפו לוחית רישוי והצמידו אותה לרכב.



עוד עולה מכתב האישום כי ב-14 באוגוסט האחרון, החנו הנאשמים את הרכב בחניית פארק בבת ים, הסמוך למקום מגוריו של עד המדינה, והמתינו להגעתו כשהם חמושים באקדחים. בהמשך, ירד עד המדינה לפארק יחד עם חברו. באותה עת שהו בפארק עוברי אורח וילדים ששיחקו בגינת המשחקים.



כאשר הבחינו הנאשמים בעד המדינה, יצאו מהרכב כשהם רעולי פנים, רצו לכיוונו וירו לעברו מספר יריות בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה. כתוצאה מהירי, חדר קליע לידו הימנית של עד המדינה, ונגרם לו שבר. הוא נותח ואושפז למשך שלושה ימים בבית החולים.



השליכו את הנשק והציתו את הרכב


לאחר הירי, השליכו הנאשמים את אחד האקדחים, נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום לכיוון מזרח. כאשר הגיעו השניים לרחבת חול בבת ים, עצרו את הרכב והציתו אותו. בכתב האישום הודגש כי הנאשמים עשו זאת כדי שהרכב לא ישמש כראיה בהליך שיפוטי. מיד לאחר מכן, נמלטו הנאשמים מהמקום.



 להב 433. צילום: פלאש 90
להב 433. צילום: פלאש 90



בבקשת המעצר נכתב כי "נראה כי אין מקום להכביר מילים בדבר מסוכנותם של המשיבים שעה שהשניים ירו לעבר א.א. ביום שישי, בשעת בוקר, כאשר זה הסתובב בפארק ובו, בין השאר, שהו ילדים קטנים אשר שיחקו בגינת המשחקים. במעשיהם סיכנו המשיבים ועודם מסכנים לא רק את ביטחונו של א.א., אלא גם את ביטחון הציבור".