דיון נוסף של ועדת השחרורים בשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב, שמרצה עונש מאסר בגין הרשעה בעבירות מין, נדחה בעקבות בקשת הפרקליטות. פרקליטו של משה קצב, עורך הדין ציון אמיר, הגיב להחלטה בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": לא יאומן. התביעה עומדת על הרגליים האחוריות. לאחר כל כך הרבה דיונים ולאחר כל כך הרבה זמן שחלף, חודשים ארוכים, והיא מבקשת לא לקיים את הדיון כי המועד עוד לא הגיע. ההחלטה הייתה שתוך שישה חודשים יוכל האסיר להתייצב שוב מול הוועדה. עברו מהדיון הראשון כשבעה חודשים. אבל הם, באיזשהו תהליך יצירתי של ספירת המועד מאיזשהו דיון במועד אחר שהיה לאחר מכן, ומה זה נקרא בתוך שישה חודשים?".



הפרקליטות לא רוצה שהוא ישוחרר בשחרור מוקדם


"זה כל הסיפור", ענה עו"ד אמיר, "אז שלא יעטפו את זה, ושיגידו שהם רוצים את ראשו של האיש הזה עד היום האחרון, ובלי התחסדות והסתתרות מאחורי כל מיני טענות ומענות, שאין בינן ובין הדיון האמיתי בבקשה ולא כלום. שמעתי את הביקורת של פרופסור דניאל פרידמן (שר המשפטים לשעבר) על המערכת הזו, בתיקים מסוימים, תיקי דגל, דברים קשים מאוד. הוא יצא נגד רעיון העיוועים הזה, שאדם צריך להודות ושאנחנו צריכים לאנוס אותו להודות, לכפות עליו הודאה בכוח, כדי שיקבל שחרור מוקדם".



את מי רוצה הפרקליטות לרצות בהתעקשות שלה


"התפתחה פרקטיקה רעה מאוד בעיני", ענה עו"ד אמיר. "אנחנו הופכים למדינה שכולאת את אזרחיה. ישראל בדרך הרעה הזאת של לכלוא אנשים, ולתקופות ארוכות ביותר. והגרוע ביותר, הוא שלאחר שהם נשלחו לכלא, אם פעם הנתונים היו ש-60-70 אחוזים מהאסירים קיבלו ניכוי שליש מהמאסר בגין התנהגות טובה, היום המספרים התהפכו והשתנו".