לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד גביהו טגנה (21), הנאשם בהריגתו של חברו ברוך אנבייה (18) בעקבות ויכוח של האחרון עם חברתו של טגנה שאירע ברחובות בסוף חודש אוקטובר האחרון. למרות העובדה כי טגנה הגיע לזירה כשהוא חמוש בסכין מטבח, בפרקליטות החליטו לייחס לו אשמת הריגה ולא רצח.

על פי כתב האישום, הנאשם והמנוח, תושבי רחובות, בילו עם חברים נוספים במתנ"ס בשכונת קריית משה בעיר. בסביבות 3:00 לפנות בוקר של ה-20.10.16 החל ויכוח חריף בין חברו של אנבייה וחברתו של טגנה. בשלב מסוים הוויכוח המילולי הפך לחילופי מהלומות, אז התערב הנאשם, שנשא על גופו סכין מטבח, ודקר את המנוח בשישה מקומות שונים בגופו. לאחר מכן שב הנאשם למקום עם אבן, זרק אותה על הקורבן ונמלט מהמקום. אנבייה מת כעבור זמן קצר בבית חולים קפלן ברחובות. 
"במעשים המתוארים לעיל, גרם הנאשם למותו של ברוך אנבייה ושיבש מהלכי משפט בדרך של העלמת ראיות והתחמקות מהדין", נכתב בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן לוי מפרקליטות מחוז מרכז. במקביל, הוגשה בקשה למעצרו של הנאשם, העצור מאז ה-22.10 השנה, עד תום ההליכים המשפטיים.

זירת האירוע ברחובות. צילום מסך

אשמת הריגה ולא רצח


כאמור, בפרקליטות החליטו להגיש כתב אישום באשמת הריגה ולא ברצח, למרות שהנאשם הגיע מביתו מראש עם סכין מטבח ודקר את הנאשם כמה פעמים. טגנה טען במהלך חקירתו כי הסתובב עם הסכין להגנה עצמית. בפרקליטות הסבירו כי "ההחלטה להגיש כתב אישום בעבירת הריגה נבעה משיקולים ראייתיים ומתוך עמדה משפטית כי זו העבירה שהתגבשה על פי הראיות בתיק. הודעה על הגשת כתב אישום נמסרה למשפחה".