נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין מינה היום (שני) את עורכי הדין איתן ארז ומאיר הלר ככונסי הנכסים לזכויות של יזמית הנדל"ן לשעבר ענבל אור בפרויקט "אור על הפארק" ברחוב אחד העם 16 ברמת גן. מדובר בפרויקט שנבנה במגדל בן 27 קומות באמצעות קבוצת רכישה. אור, יזמית הנדל"ן לשעבר, החזיקה זכויות בשתי דירות, האחת דירת גג בקומה ה-26 והשנייה בקומה ה-12 באותו הבניין. מי שהעמיד את המימון לאותו הפרויקט היה בנק לאומי ובמסגרת זו גם קיבל שיעבודים על זכויות החייבת באותן הדירות.



על פי ההחלטה של בית המשפט, ביקש כונס הנכסים של אור, עו"ד ארז, וכן בא כוחה של קבוצת הרכישה, עו"ד הלר, להעמיד למכירה את זכויותיה של אור בדירות. אור הגישה התנגדות לבקשה בנימוקים שונים ובהחלטה שהתקבלה ב-13.9 היא נדרשה להפקיד ערבות על סך 6,500 שקלים. עד לדיון הבוקר, לא הציגה אור את סכום הערבות והשופט אורנשטיין החליט לדחות את התנגדותה למכירה.



מאחר וגם הקבלן וגם הבנק הגיעו להסדר ראוי לדעת בית המשפט, מצא השופט אורנשטיין כי יש מקום לקבל את מימוש זכויותיה של אור בדירות לתועלת חברי קבוצת הרכישה, הבנק, הקבלן ונושי החייבת אור. השופט התייחס לעובדה כי בכסף שיימסר ממכירת הדירות יהיה ניתן לאשר את סיום הבנייה של הפרויקט ובכך להעמיד את הדירות האחרות לטובת בעליהן. השופט אורנשטיין קבע כי כונסי המכירות אותם מינה יפעלו בהקדם למכירת הזכויות בדירות וזאת בכפוף לחוות דעת של שמאי וניהול הליך התמכרות, והכל בכפוף לאישור בית המשפט.



ענבל אור. צילום: פלאש 90



"הכל אני יכולה למכור, אני המוכרת הכי טובה בארץ"


הערב, בפרומו לתכנית "הכל אישי" הציגה אור את שיטת המכירה שלה: "הכל מכרתי. זה כשרון מולד, זה מטורף. אין מוכרת טובה ממני בארץ, אין דבר כזה. אני יודעת לקחת את הכוס הזו (התייחסה לכוס ששתתה ממנה) ולמכור אותה בעשרה שקלים ולמכור אותה במיליון שקלים. יכולה להגיד לך שהכוס הזו היא כוס יחידה במינה. לפני בערך מאה שנה עשו אותה, לא כל אחד זוכה. היא עשויה ברמה גבוהה, היא עבודת יד. תשתה ממנה ותרגיש. אני יכולה למכור את הכוס הזו במחיר עתק. כשאתה תמכור את הכוס הזו, אין לך סיכוי למכור אותה בעשירית ממה שאני מכרתי".



המראיין, חיים אתגר, הגיב לדבריה: "אמרת א' כשהמציאות היא ב', והשאלה היא אם כשמוכרים דברים מייפים את המציאות, לפעמים על חשבון האמת המדויקת". אור לא הגיבה לדברים. 



בפרומו אחר סיפרה אור שלהוציא רבע מיליון שקל על בגד אחד "זה סיפוק אדיר, כיף. אני אוהבת את זה, זה עושה לי טוב". היא הצביעה על השמלות שלה: "את זאת קניתי בווגאס 30 אלף דולר, זאת 60 אלף דולר... יש לי עוד למטה במרתף, לא ראית מה הולך שם". במהלך הראיון שאל אותה אתגר האם היא רואה את עצמה כראש ממשלה בישראל, ואור לא פסלה: "כן, זאת מדינה דמוקרטית אנחנו ניתן לעם לבחור בסוף".