עובדים סוציאליים סובלים לא אחת מהתנכלויות מצד ציבור מטופליהם ורשת האינטרנט הפכה לקרקע פורייה לאיומים כנגד מי שמבצעים את עבודתם בשם המדינה. היום (רביעי) הואשם תושב בית שמש בן 41 בבית משפט השלום בירושלים, כי הטריד, העליב ופגע בעבודתן של עובדות סוציאליות מאגף הרווחה בעירו, אשר טיפלו, במסגרת עבודתן, במשפחתו. "זונה מבית שמש", "שרמוטה" ו"חוטפת ילדים" היו רק חלק מהגידופים שזכו להם העובדות הסוציאליות, כפי שעולה מכתב האישום.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים, באחד המקרים התקשר הנאשם מאיר רוזנפלד לאחת מהעובדות, ו"שאג עליה". לאחר מכן שלה לה מסרונים בעלי תכנים פוגעניים, בין היתר "שרמוטה אם כוס מסריח (הטעות במקור, מ"ש)" ו"את זונה מבית שמש" וכן שלחה לה תמונה פורנוגרפית. עוד שלח לה רוזנפלד סרטון ובו אדם הטוען כי רשויות הרווחה מוציאות ילדים ממשפחותיהם בתמורה לכסף ומתעללות במשפחות, בסרטון נאמר בין היתר כי "אין פלא שיש אלימות כלפי עובדות סוציאליות". למחרת, המשיך להתקשר אליה.



במקרה אחר, פרסם הנאשם במרשתת את תמונתה של עובדת סוציאלית נוספת באגף הרווחה של עיריית בית שמש. לצד תמונתה, פרסם הנאשם את שמה, את מקום עבודתה וכי היא "חוטפת ילדים". "במעשיו המתוארים לעיל, פגע הנאשם בפרטיותה של המתלוננת ללא הסכמתה וכן העליב עובדת ציבור", נכתב בכתב האישום.



בנוסף, נאשם רוזנפלד כי התקשר אל העובדת מספר רב של פעמים, חלקן של שיחות הטלפון ביצע ממספר חסוי, חלקן בוצעו בשעות הלילה המאוחרות ובחלקן הזדהה הנאשם בשם בדוי. באחת השיחות שאל אותה רוזנפלד "כמה כסף מקבלים ברווחה עבור תיווך באימוץ ילדים". כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של הטרדה מינית, הטרדה באמצעות מתקן בזק, העלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות.