פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, בגין הטרדה מינית. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן אישרו את כתב כתב האישום, ובנוסף הוגשה הודעה על הסדר טיעון שהושג בין הצדדים. לפי פרטי המקרה, במהלך כהונתו של השופט כהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בסמוך לחודש ספטמבר 2010, ביקש שופט מחוזי אחר מהמתלוננת, אשר עבדה בבית המשפט, למסור לשופט כהן מסמך. המתלוננת נכנסה ללשכתו של כהן וכשמסרה לו את המסמך הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה, החלה המתלוננת לספר לכהן על חתונתה הקרבה, ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה.

כהן ביצע את המעשים ללא הסכמתה של המתלוננת ובגין כך הואשם בעבירה של הטרדה מינית. לפי הסדר הטיעון, כהן יודה באשמה וישלח לתסקיר שירות מבחן. כמו כן, המדינה תבקש, בהסכמת כהן, להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור ופיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקלים. בנוסף, לפי ההסדר, התביעה תסכים לאי הרשעה, בכפוף להמלצת שירות המבחן.

בית המשפט המחוזי בנצרת. צילום: ויקיפדיה
בית המשפט המחוזי בנצרת. צילום: ויקיפדיה


יצוין, כי במסגרת שיקולי התביעה להגעה להסדר הטיעון נלקחו בחשבון עמדת המתלוננת, אשר הסכימה להסדר הטיעון; רמת הענישה המקובלת בבתי המשפט בגין מעשים מסוג זה - התואמת את שסוכם בהסדר; ושאר נסיבות העניין.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד יעל בן שמואל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), הפרשה נחקרה ע"י משטרת ישראל, ולוותה על ידי עו"ד קרן לוי מפרקליטות מחוז מרכז.