מחלוקות כספיות וירידה מנכסים הן לא עניין של מה בכך, ורבים נופלים במלכודת הכלכלית הזו כחלק מההשתעבדות לעולם החדש. הפעם אלו בני זוג תושבי צפון הארץ, שהוכרזו פושטי רגל בעקבות כישלון בעסקי הנדל"ן. למרות מצבם הכספי הרעוע, טוענת האישה כי מאחר ובעלה בגד בה, הוא חייב לשלם לה את מלוא הכתובה. בכתב התביעה שהוגש לבית הדין הרבני, טוענת האישה שהייתה גם שותפתו לעסק, וכי למעשה מדובר בעסק משפחתי, ולא בעסק של בעלה בלבד. "ללא קשר לפשיטת הרגל שלנו, הוא בגד בי והוא לא מסתיר את זה", אמרה. האישה הוסיפה כי "במקרה זה, יש לפסוק על פי ההלכה שמחייבת תשלום הכתובה בחטא של בגידה".



כבר בתחילת הדיון, נקלע בית הדין הרבני לבעיה, שכן מדובר בזוג פושטי רגל. האישה הציעה פתרון, לפיו יש לקזז את החוב מחלקו של הבעל בדירה המשותפת שבבעלותם בתל אביב. הבעל, מצדו, מתגונן, וטוען כי לא מדובר בבגידה. לדבריו, הוא ורעייתו, חיים כבר שנתיים בבתים נפרדים. "הקשר עם האישה איתה אני חי, נוצר הרבה אחרי היותי גבר פרוד. לפיכך, אני לא בוגד".



עו"ד רון סולן, המייצג את הבעל, הוסיף כי הוא עובד אצל זוגתו החדש, משתכר היטב, ועתיד לצאת בקרוב מהמצב אליו נקלע. "היא דואגת שתהיה לי הכנסה קבועה", הצהיר הבעל, "ואשתי צריכה להודות לה על כך, כי בזכותה אני משלם מזונות לילדים. אבל במקום זה, היא תוקפת את המאהבת". בית הרבני הבהיר לשני הצדדים, כי במקרה זה קיימת בעיה משפטית סבוכה. מצד אחד, בעל בוגד שמודה בבגידתו, צריך לשלם את מלוא הכתובה. ומצד שני, מדובר בבני זוג פושטי רגל. בנסיבות הקיימות, אין אפשרות לחייב את הבעל בכתובה.



עו"ד סולן ביקש להסיר על הסף את התביעה לתשלום מלוא הכתובה, אך בית הדין יהיה זה שיכריע בסופו של דבר. התקבלה הוראה המופנית לשני הגורמים, כי עליהם להגיע להסכם ביניהם בתוך 30 יום. באם תיעדר הסכמה, יתקבל דין הכרעה לגבי הדירה של בני הזוג, למרות שלנושים יש זכות קדימה עליה, מאחר ולא מדובר בתשלום מזונות.