בית המשפט בירושלים הרשיע היום (שני) את עבד דוויאת בהריגת אלכסנדר לבלוביץ' בן ה-64, ההרוג הראשון בגל הטרור הנוכחי שמת לאחר שאבנים יודו על רכבו בירושלים בספטמבר 2015. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון על פיו ייגזרו עליו 18 שנות מאסר. בית המשפט הרשיע אותו בעבירה של הריגה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה חמורה ועוד והוסכם כי הנאשם יישלח לתסקיר שירות המבחן.



לבלוביץ' נהרג בערב ראש השנה עקב יידוי האבנים. לבלוביץ' היה בדרכו לביתו שבשכונת ארמון הנציב בירושלים מארוחת החג עם שתי נוסעות נוספות. בציר הסמוך לשכונת ארנונה החלו פלסטינים ליידות לעבר הרכב אבנים, ובעקבות כך איבד שליטה ולקה באירוע לבבי. לבלוביץ' החל לפרכס, סטה לתעלה והתנגש בעמוד. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שערי צדק ושם הוא מת מפצעיו. שתי הנוסעות נפצעו בפיגוע באורח קל.



ארבעה צעירים, בני 16-19, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח ירושלים, נושאי ת"ז ישראליות במעמד תושב, נעצרו בחשד למעורבות באירוע. בחקירתם בשב״כ מסרו הארבעה כי יצאו לבצע את מעשי הטרור, דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.



עבד דוויאת, שהורשע בהריגה הוא המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל. הוא אמר בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל-פאחם טרם הפיגוע" נמסר מהשב"כ. "לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה מהמקום, בהמשך נפגשו, ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו", מסר גורם בשב"כ.