16.5 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על תאמר ורידאת, בן 25 מדהריה, לאחר שהודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירת ניסיון רצח, לאחר שדקר צעיר בן גילו, על רקע לאומני, בקניון עופר בפתח תקווה בחודש אוקטובר בשנה שעברה.



השופטים דחו את טענתו של ורידאת, שלפיה הרקע לביצוע העבירה איננו לאומני, וכי הרקע הוא מצוקה נפשית שבה היה נתון הנאשם, אשר נבעה מבעיות בתחום בריאות הנפש ומסכסוך עם אשתו. "הנאשם הציג 'תמונה פסיכוטית' לפי הידע שלו בנושא, במטרה להתנער מאחריותו הפלילית", כתבו בהחלטתם וגזרו עליו לשלם פיצויים לקורבן בסכום של 100,000 שקל.



עוד כתבו השופטים כי "פגיעת הנאשם במתלונן מהווה פגיעה בערך המוגן של חיי האדם, שלמות הגוף, ביטחון הציבור והפרט וכבוד האדם. העבירה בוצעה, באופן מובהק, על רקע לאומני. הנאשם דקר את המתלונן באכזריות ובנחישות. בשלב מסוים ניתק הלהב מקת הסכין, הנאשם התרחק אך שב אל המתלונן הפצוע והמדמם, ושוב ניסה להפעיל נגדו אלימות. הסיבה להפסקת האירוע האלים, הייתה אך ורק הגעת עוברי אורח למקום, שאז החליט הנאשם להימלט מזירת האירוע".



ניסיון הרצח אירע בעורק תנועה מרכזי בפתח תקווה, כאשר מספר אזרחים ירדו מאוטובוס ולפתע מחבל חמוש בסכין שעט לעברם, דקר אחד מהנוסעים שירד מהאוטובוס ועוד בטרם הספיק להימלט נלכד על ידי אזרחים עוברי אורח. המחבל לא הצליח במשימתו להרוג את הצעיר שדקר מכיוון שהסכין נשברה תוך כדי הדקירה. עד ראייה סיפר לאחר האירוע כי "אמרתי לבחור שהיה איתי: 'יש פה מישהו עם סכין, הוא מחבל, בוא נתפוס אותו', אבל הוא לא הספיק להגיב וכבר המחבל דקר אותו בחזה". עוד אמר: "היו פה הרבה אזרחים שעזרו לי והצלחנו לתפוס את המחבל ולהשתלט עליו. בינתיים התקשרנו למשטרה שהגיעה תוך שניות למקום כשמאבטחים סייעו לנו ללכוד אותו ולשמור עליו", הוסיף קסואה.