אלכס אבירם אחיו של ראובן אבירם שנרצח לפני כשנה בפיגוע בבית פנורמה בתל אביב הגיב היום (שני) להחלטת בית המשפט לגזור את דינו של ראד חליל, שרצח את אחיו לפני כשנתיים: "כמובן שאנחנו בשנה האחרונה חיכינו לרגע הזה באיפוק. לא באנו לפה, רק אני, עכשיו. כדי לשמוע מה השופטים קבעו. השופטים קבעו, לפי דעתי, מה שמגיע לרוצח. הוא, לפי בקשת המשפחה, לא צריך לצאת מבית סוהר, לא צריך לראות אור יום, לא להרגיש קרקע ולא לראות את משפחתו, והוא יקבל את זה. אנחנו מקבלים את זה ונמשיך בדרך שלנו וננצח".



"מה שאני שאלתי, לגבי החוקים החדשים, זה לא יקרה. אף אחד מהממשלה ומהאנשים שירצו להחליט לא יגיעו להחלטה הזאת בחיים. האדם הזה יש לו דם של יהודים, והוא צריך להישאר שם כל החיים שלו".



ניצן שפיר מפרקליטות מחוז ת"א: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות לפיה המעשה היה בנסיבות חמורות בחומרתן, הוא ירצה 40 שנות מאסר ולא יכלל בעסקת שבויים עתידית. אנחנו חשבנו כי זה המקרה לקבוע כי מעשה הרצח חריגים, בגלל איך שנעשו, האידיאולוגיה והניסיון לרצוח כמה שיותר יהודים. זהו כלי חדש בטרור".



ראאד חליל, המחבל מבית פנורמה. צילום: פלאש 90
ראאד חליל, המחבל מבית פנורמה. צילום: פלאש 90



סנגורו: "נלמד את הנסיבות המחמירות"



סנגורו של המחבל, עורך דינו של המחבל, ג'אלל אבו אסר, מסר כי "העונש היה צפוי. בית המשפט לא נענה לבקשתנו לבדוק את כשירותו של מרשי בכפייה, לכם נבצר עלינו להגן עליו. נלמד את סעיף הנסיבות המחמירות".



בפיגוע שאירע בבניין פנורמה בתל אביב בנובמבר 2015 הורשע חליל ברצח של אהרון יסייב ז"ל וראובן אבירם ז"ל ובמסגרת הסדר טיעון גם בשלושה סעיפים של ניסיונות רצח. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לקבוע כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות ובכך נגזר דינו שני מאסרי עולם במצטבר ועוד 20 שנה, משמע לפחות 100 שנים כיוון שנכתב שהרציחות נעשו בנסיבות חריגות. כמו כן, ישלם חליל פיצוי של כ-700 אלף ש"ח למשפחות.: