הפרקליטות הציגה הבוקר (ראשון) בפני בית משפט השלום בראשון לציון את הסדר הטיעון עם נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, השופט יצחק כהן. על פי ההסדר, כהן הודה בכך שהושיב על ברכיו עובדת בית המשפט ונגע בה והורשע בעבירה של הטרדה מינית. בתמורה להודאה, כהן לא יורשע בביצוע המעשים ולא ירצה עונש מאסר. במקום זאת, המדינה ביקשה היום מבית המשפט, בהסכמת כהן, להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור וכן פיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקלים.



בפרקליטות ביקשו להסביר את ההסדר המקל, בכך ש"במסגרת שיקולי התביעה להגעה להסדר הטיעון נלקחו בחשבון עמדת המתלוננת, אשר הסכימה להסדר הטיעון; רמת הענישה המקובלת בבתי המשפט בגין מעשים מסוג זה - התואמת את שסוכם בהסדר; ושאר נסיבות העניין", אולם אין ספק שמדובר במעשים ברף הגבוה של הטרדות מיניות.



יצחק כהן בבית המשפט, היום. צילום: אלוני מור



"נגע בה מתחת לחולצתה"



על פי כתב האישום, שהוגש נגד כהן באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, במהלך כהונתו של השופט כהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בסמוך לחודש ספטמבר 2010, ביקש שופט מחוזי אחר מהמתלוננת, אשר עבדה בבית המשפט, למסור לשופט כהן מסמך.



המתלוננת נכנסה ללשכתו של כהן וכשמסרה לו את המסמך הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה, החלה המתלוננת לספר לכהן על חתונתה הקרבה, ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה. כל זאת בניגוד לרצונה.