דניס ברשיבץ, צעיר בן 20 מפתח תקווה, ונער בן 16 הואשמו היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בלוד בהריגתו של אזרח סודן לפני כשלושה שבועות בפתח תקווה. הם נאשמים כי הכו אותו שוב ושוב, בין היתר בראשו, רק בגלל שהבחינו בו פונה לשוחח עם נערות. כמו כן נאשם ברשיבץ בשיבוש הליכי משפט. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין ליאת גלבוע אמיר מפרקליטות מחוז מרכז, ב-14 בנובמבר, סמוך לחצות, הגיעו הנאשמים, כל אחד עם חבריו, אל אזור כיכר העירייה בפתח תקווה. באותה העת ישבו באזור שלוש נערות ושוחחו ביניהן. המנוח, בביקיר עלי אדהם-עבדו, ניגש אל הנערות והן נבהלו וצעקו לעברו שיעזוב את המקום, וכן הנאשם הקטין התקרב אליו וצעק לעברו.

אדהם-עבדו הרים את ידיו כלפי מעלה והחל לעזוב את המקום, ובעודו הולך וגבו מופנה לנאשם הקטין, בעט בו הקטין והשליך לעברו פחית בירה. בהמשך, חזר אדהם-עבדו למקום. אז המשיך הקטין ובעט בו בעוצמה רבה, כך שנפל על גבו. הקטין המשיך ובעט בו מספר בעיטות נוספות לכיוון פלג גופו העליון, גבו, עורפו וראשו- כל זאת כשאדהם-עבדו שרוע על המדרכה.

נותר שרוע חסר אונים על המדרכה

ברשיבץ, ששהה באזור, הגיע בריצה אל המקום בו שכב המנוח, ובעוד אדהם-עבדו מנסה להתרומם בעט בו בחוזקה עד שראשו הוטח למדרכה. ברשיבץ המשיך ובעט במנוח בשלוש הזדמנויות שונות, דחף אותו ותקף אותו באמצעות אגרופו ורגליו, בעודו שרוע על המדרכה חסר אונים. בתקיפתו האחרונה של ברשיבץ נשמע חרחור מצדו של אדהם-עבדו ושני הנאשמים נמלטו מן המקום ואדהם-עבדו פונה לבית החולבים בילינסון במצב קשה עם פגיעת ראש.

יומיים לאחר מכן קבעו הרופאים כי הוא מת מוות מוחי וארבעה ימים לאחר התקיפה הוא מת מפצעיו. התיק מתבסס ברובו על מה שתועד במצלמות האבטחה, בהם נראים הנאשמים אדישים למצבו של אדהם-עבדו ואף בודקים אם הוא חי. בשלב מסוים מנסה אחד מחבריהם להפריד בינם לבינו, אך הם ממשיכים להכותו.

עורך הדין איתי רוזין, סנגורו של ברשיבץ, מסר בתגובה: "כתב האישום הוגש בגין עבירת הריגה, בניגוד לעמדת המשטרה שטענה לאורך הליכי המעצר  שמדובר ברצח. אנו רואים בכך יישור קו עם הדברים שטענו מתחילת ההליך. נלמד את חומר הראיות ונשיב לכתב האישום בבית המשפט".