"תשעה חודשים נשאתי את הבן שלי בבטן, שנתיים הנקתי אותו וככה הוא הולך?", כך אמרה היום (ראשון) בכאב, מאיה טקאו, אמו של טזרה טקאו, שנרצח בבית שמש בשנה שעברה, כשהיה בן 21, במהלך שוד של 130 שקלים. בית המשפט המחוזי בירושלים נענה לזעקת האם ולבקשת הפרקליטות וגזר על רוצחו ארטיום רחימוב, מאסר עולם, זאת לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע הרצח. משפטו של נאשם נוסף ברצח, אלכסיי פרידלין, עדיין נמשך.



מקרה הרצח הזה טלטל את בית שמש. ב-22 במאי 2015, ישבו הנאשמים בגן נטוש בעיר והחליטו לשדוד את טקאו, כדי לרכוש בכספו סם מסוג "נייס גאי". לצורך כך נטל רחימוב אבן גדולה והניף אותה לעבר ראשו של המנוח. טקאו זעק בכאב וביקש ממנו שיחדול ממעשיו, אולם רחימוב ופרידלין המשיכו להכותו בראשו ובפניו. לאחר שמת נטלו ממנו סכום של 130 שקלים, שטפו את גופם, זרקו את הבגדים שלבשו, והלכו לרכוש סמים בכספו. במסגרת הסדר הטיעון, הודה רחימוב ברצח, וסעיף השוד הוסר מכתב האישום.




אחד החשודים ברצח מובא למעצר, ארכיון. צילום: יונתן זינדל




"כל היום אני בוכה, לאן אלך"?



טקאו הותיר אחריו אם וחמישה אחים. היום, במהלך הדיון בטיעונים לעונשו של רחימוב, סיפרה אמו על הכאב הקשה וכיצד התפרקה המשפחה בעקבות הרצח. "ביום שישי בערב הרגו אותו", פנתה האם לשופטים. "על 130 שקלים. " הוא לא עשה כלום. אי אפשר, קשה לי. כל היום אני בוכה. שום דבר, הוא לא עשה כלום. כך זורקים בן אדם לפח? למה? זו מדינת ישראל? האם הדם שלנו כמו זבל?".



האם סיפרה כי בשנת 2000 עלתה עם ששת ילדיה לבדה מאתיופיה. "גידלתי את הילדים שלי כמו אמא וכמו אבא. שניים מילדיי סיימו צבא. האחים שלו, עד היום קשה להם. קשה בעבודה, קשה בלימודים - כל היום חושבים על זה. גם לי קשה, כל הזמן אני בוכה. לאן אני אלך? המקום שלנו הוא פה. ככה מדינת ישראל שומרת על הילדים? הבן שלי גמר ואני מבקשת שהחיים שלהם (הרוצחים, מ.ש) יהיו בכלא".



רחימוב דיבר אף הוא בפני השופטים ואמר במשפט קצר: "רציתי להגיד שלא הייתה בכוונתי להגיע לתוצאה שנגרמה ואני לוקח אחריות על המעשה ומוכן לשאת כל עונש". השופטים, רפי כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר, גזרו עליו מאסר עולם וכן פיצוי לבני משפחתו של טקאו, בסכום של 100 אלף שקלים.