המדינה לא תייצג את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הקוראת לפתוח בחקירה נגדו בפרשת הצוללות. תחת זאת, ישכור ראש הממשלה את שירותיו של סנגור פרטי. כך הודיעה היום (שלישי) מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון. בפרקליטות הסבירו את הצעד החריג בכך שלא ייתכן שהמדינה תייצג את מי שאמור להחליט על פתיחה בחקירה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט וגם את מי שאמור להיות מושא החקירה, נתניהו.



בעקבות ההודעה, פנה בית המשפט לתנועה לאיכות השלטון וביקש ממנה להמציא עתירה נפרדת ללשכת ראש הממשלה. העתירה המקורית הוגשה נגד היועמ"ש מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, ראש הממשלה נתניהו, ועורך הדין דוד שמרון, בבקשה להורות על צו על תנאי, כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, לפחות בכל הנוגע לפרשת הצוללות המדוברת.



בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90



"חשד לעבירות פליליות"



"מעורבותם המקבילה של ראש הממשלה ונציג החברה הגרמנית, עורך הדין דוד שמרון, יצר ניגוד עניינים חמור, ומעלה לכאורה חשד לשורה של עבירות פליליות וביניהן, הפרת אמונים", נכתב בעתירה. "הימנעות קיום חקירה פלילית סמוך לפרסום החשדות, פוגעת ביעילות חקירה עתידית וביכולת להגיע לחקר האמת. כמו כן, פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור בשלטון החוק, ברשויות אכיפת החוק ובראש הממשלה עצמו".



כזכור, הפרשה הנוכחית נחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר, ולפיה עורך הדין שמרון רכש את הצוללות עבור ישראל תוך גזירת קופון לטובתו האישית. לא ברור עדיין האם ראש הממשלה ידע על כך, או שמקורבו אכן הסתיר ממנו את המידע בנוגע לעסקה.