פרסום ראשון: "הטובים למשרד המשפטים" - תחת הכותרת הזאת תשיק הערב (שלישי) שרת המשפטים, איילת שקד, תכנית חדשה, לפיה מתמחים בעריכת דין, שייעשו את התמחותם במשרד המשפטים, יקבלו עדיפות ראשונית לאיוש משרות בשרות המדינה. משרד המשפטים הוא משרד עורכי הדין הגדול במדינה, שמעסיק כ-500 מתמחים בשנה. בשנים האחרונות שבה ועלתה האפשרות להחיל את חוק שירות המדינה (מינויים) על מתמחים בתחום המשפטים, ופתיחת האפשרות לשילובם כמשפטנים בשירות המדינה מיד בתום התמחותם, במסגרת הליך של מכרז פנימי. 

השרה שקד ואנשי משרד המשפטים ניהלו עבודת מטה משותפת, יחד עם נציגי נציבות שירות המדינה, בנוגע להיתכנותה של אפשרות זו. היום צפויה שקד להכריז על המהלך, בכנס "שותפים לדרך", כנס תעסוקה למשפטנים, מתמחים וסטודנטים, שמארגן משרד המשפטים, במעמד היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומנכ"לית המשרד. 
מדובר בהחלטה דרמטית, שכן עד היום יכלו מתמחים להתמודד על משרות רק במכרזים חיצוניים, וכעת יוכלו להתמודד במכרזים פנימיים, מה שיעניק להם יתרון: "מדובר בבשורה שתפתח את שער הכניסה לקריירה משפטית בשירות המדינה", מסרה השרה שקד. אני צופה כי מספר רב יותר של סטודנטים למשפטים, אשר עד כה בחרו לפנות אל המגזר הפרטי, יגישו כעת את התמודדותם לתפקידים במשרד, על מנת לייצר לעצמם ביטחון תעסוקתי רב יותר. באופן זה יזכה משרד המשפטים לתוספת כוח משמעותית ולמתמחים במשרד המשפטים יהיה קל יותר להתברג לעבודה בשירות המדינה".