26 חודשי מאסר נגזרו היום על לוקמאן עטון, תושב צור באחר, שהודה והורשע בכך שניסה לצאת לסוריה, לשם הצטרפות לארגון דאעש. חומרת מעשיו של הנאשם ברורה ורבה", כתב השופט בגזר הדין. "בקשת הרעה של ארגוני הטרור השונים, דאע"ש נמצא בצד הקיצוני והרצחני ביותר, הרחק מארגוני הטרור האחרים". מנגד, התחשב השופט בגילו הצעיר של הנאשם, בכך שאין לחובתו הרשעות קודמות ובעובדה שקיבל אחריות למעשיו, וגזר עליו עונש ברף התחתון של מתחם הענישה הנהוג.



עטון הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של תמיכה בארגון טרוריסטי, נסיון חברות בארגון טרוריסטי ונסיון לצאת מישראל שלא כדין. "הנאשם תמך בדאעש וניסה לצאת מהארץ, שלא כדין, על מנת להצטרף לשורות הארגון ולהילחם בסוריה", כתב השופט, ירון מינטבקיץ. "אגב פעילותו, עשה הנאשם נפשות לדאעש, בדרך של הפצת תורתו של ארגון זה במסווה של שיעורי דת.



"דבריו של הנאשם השפיעו על שניים מחברי הקבוצה, אשר ביקשו להצטרף לדאעש ולהילחם בשורותיו בסוריה. הנאשם ניסה לסייע להם במטרתם, בכך שניסה לקשר אותם למבריח גבול. הנאשם אף הביע נכונות לפעול בשם דאעש בישראל, ולבצע בה פיגועים, וביקש לשם כך.. מאנשי דאעש כסף ואמצעי לחימה. מעשיו של הנאשם נועדו, בטווח הארוך, לפגוע בערכים המוגנים החשובים מכל, של שמירה על חייהם ובטחונם של תושבי ישראל ועל דמותה וצביונה של המדינה".



כתב האישום שהוגש נגד עטון ושלושה צעירים נוספים ממזרח ירושלים, מלמד שוב כיצד לארגון הטרור ארגון הטרור דאעש הולכים ונאספים תומכים בתוך ישראל. עטון לימד את חבריו אודות האידיאולוגיה של הארגון במסגרת קבוצת לימוד ("חָלָקָה"), אשר נפגשה מספר פעמים כל שבוע. במפגשים אלו היה עטון מראה סרטונים של דאעש, בהם נראים בין היתר נאומים של מנהיגים מהארגון, תיאורי קרבות ומעשי רצח של הארגון וכן דיווחים על השתלטות הארגון על אזורים שונים. כמו כן, עטון היה מטיף לאחרים כי עליהם להכין את עצמם ליציאה לסוריה על מנת להצטרף ללחימה של ארגון דאעש.



באוקטובר 2015 טס עטון לעיר אורפה במזרח טורקיה סמוך לגבול עם סוריה, שם ניסה להסתנן לסוריה, אך משלא היה לו כסף לשלם למבריח, שב לישראל. "במעשיהם היו הנאשמים חברים בארגון טרוריסטי, קשרו קשר וניסו לקיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ, לרבות מי שיש יסוד סביר לחשוד בו כי עסק, או נשלח לעסוק, מטעם ארגון מחבלים או למענם, כמו כן, במעשיהם ניסו הנאשמים לצאת ביודעין ושלא כדין לסוריה", נכתב בכתב האישום.