המשטרה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מתכוונות להגיש כתבי אישום כנגד סנ"צ שחר ישראלי, ששימש כקצין אגף התנועה במרחב ירקון במשטרה וכן כנגד מצליח קזיס, ראש חטיבת התנועה לשעבר בחברת 'דן'. זאת בחשד לעבירות שחיתות בתחום טוהר המידות. הודעה ברוח זו נמסרה הבוקר (חמישי) לשני החשודים ובאי כוחם.



בחודש מאי הוגשה על ידי בעל מניה בדן מר נחום משה לוי באמצעות עורך הדין אריאל וינדר, תביעה נגזרת נגד חברת דן וחברי הדירקטוריון במסגרתה מתבקש בית המשפט לאשר את התביעה ולחייב את האחראים על הנזקים שהם גרמו לחברה, בין השאר, בגין ההקלות שהם קיבלו והאכיפה מהמשטרה בתמורה להנחות והסעות בהתנדבות הנהגים במשטרה. 



על פי החשד שעלה בחקירה, דאג קזיס שעשרה מעובדי חברת 'דן' יתנדבו באגף התנועה במשטרה מדי יום במקביל לעבודתם. למעשה אלה לא הופיעו כלל לעבודתם בחברה ולמרות זאת, קיבלו משכורת מחברת 'דן'. בכך בעצם פעלו אותם "עובדים" בניגוד עניינים בין חובתם כאוכפי חוק באגף התנועה ובין היותם נהגים בחברת האוטובוסים.



על פי החשד, במסגרת התנדבותם באגף התנועה הפרו אותם עובדי 'דן' את חובתם כאוכפי חוק לכאורה מטעם המשטרה ודבקו בנאמנותם לאינטרסים של חברת 'דן', כלומר - התרשלו בתפקידם לאכוף עבירות תנועה של החברה.



משרדי להב 433. צילום: פלאש 90
משרדי להב 433. צילום: פלאש 90



בין החשדות: קזיס "דאג" למצוא עבודה ב'דן' לאשתו של הקצין



עוד עולה החשד כי במשך למעלה מעשר שנים כבדרך שגרה בעשרות הזדמנויות שונות, דאגה חברת דן באישורו של קזיס לספק לשוטרי משטרת ישראל ברחבי הארץ שירותי הסעה פרטיים שהזמינו השוטרים עצמם, שלא באמצעות מרכז ההזמנות המשטרתי, וזאת לצורך פעילות רווחה ונופש ביחידות המשטרה השונות.



במהלך החקירה שהתנהלה במח"ש עלה כי את שירותי ההסעה הללו קיבלו אותן יחידות משטרה בעלות נמוכה משמעותית מזאת המקובלת ב'דן', וכל זאת על מנת לקדם את האינטרסים של החברה. בנוסף לכך, החוקרים התחקו אחר חשד נוסף לפיו במסגרת הקשר הפסול בין השניים, ביקש קצין המשטרה מהעובד הבכיר ב'דן' ש"ידאג" כי החברה תעסיק את אשתו, ואכן זו נקלטה בעבודה בחברה. יתרה מכן, קזיס אף דאג למנוע את פיטוריה בהמשך. עם סיום החקירה, התגבשה תשתית ראייתית המצדיקה הגשת כתבי אישום כנגד השניים וכאמור הודעה על כך נמסרה לבאי כוחם. לא מן הנמנע שהשניים יבקשו להופיע בפני שימוע בטרם הגשת כתב אישום.



ממח"ש נמסר: "עם תחילת החקירה ע"י מח"ש לפני כשנה הועברו למשטרה חומרי החקירה. שקילתם באותה העת הובילה למסקנה כי אין מקום לנקיטת אמצעים כנגד הקצין. אם וכאשר מח"ש יחליטו לאחר ביצוע השימוע להגיש כתב אישום פלילי, המשטרה תשקול כמקובל נקיטת אמצעים כנגד הקצין על בסיס חומרי מח"ש המעודכנים".