16 שנות מאסר נגזרו היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים על שרוק דוויאת, תושבת שכונת צור באחר במזרח העיר בת 19, שהורשעה בניסיון רצח על רקע לאומני, לאחר שדקרה אדם ברחוב אגאי בעיר העתיקה באוקטובר 2015. עוד הוטל עליה לשלם פיצויים לנפגעים הנאמדים בכ-80 אלף שקלים. השופטים דחו את הסבריה של הנאשמת, כי ביצעה את המעשה עקב קשיים בחייה המשפחתיים, ובשל העובדה שגדלה בשכונה "מופלית לרעה".



"מדובר בנאשמת שהיא אמנם צעירה, אולם היא בחרה לנסות ולרצוח יהודים תוך מחשבה מוקדמת, ללא כל היסוס. פעולותיה, שקדמו למעשים, לרבות הצטיידות בסכין, רכישה של מברג וסכין נוספת בסמוך לאירוע, וכן הפרסומים שפרסמה בפייסבוק, ביניהם אמירה מפורשת כי היא מבקשת להיות שאהידית, והעובדה שעלתה להר הבית טרם ביצוע המעשה, כל אלה מעידים כי בפרק זמן קצר החליטה הנאשמת לבצע את מעשה הרצח על רקע אידיאולוגי", כתבו בגזר הדין.



"גם לאחר שנפלה, היא ניסתה להמשיך ולתקוף"



האירוע התרחש בשיא גל הטרור האחרון ונראה כי הכתובת הייתה על הקיר – קיר הפייסבוק. טרם יצאה מביתה, כתבה דוויאת בדף הפייסבוק שלה כי היא הולכת להיות שאהידה, וכי "התקוות העליונות שלנו להיות שאהיד למען אלוהים". גם בימים שקדמו למעשה, היא פרסמה הודעות תמיכה "למי שמת כשאהיד". בבוקר האירוע יצאה דוויאת מהבית עם סכין מטבח. בדרכה רכשה מברג פיליפס והחביאה גם אותו בתיקה. לאחר שהצטיידה בכלי הנשק, היא הגיעה באוטובוס לשער שכם ונכנסה למתחם הר הבית.



הנאשמת הגיעה לרחוב הגיא בעיר העתיקה, הבחינה בשני יהודים צועדים במקום, והחליטה לרצוח אחד מהם. היא שלפה מתיקה את הסכין, התנפלה על אחד מהם ודקרה אותו מספר פעמים. חברו של המותקף החל להכות אותה באמצעות תיק שהחזיק, בתוכו היה מחשב נייד. גם לאחר שנפלה, היא ניסתה להמשיך ולתקוף, בעודה מחזיקה בסכין. המותקף שלף אקדח וירה בנאשמת מספר יריות. גם לאחר שנורתה, המשיכה דוויאת בניסיונות התקיפה, עד שכוח משטרתי השתלט עליה.