בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (ראשון) בעונשו של אב, תושב העיר, שהורשע בכך שניסה למכור את בתו התינוקת. השופטים גזרו עליו חמישה חודשי מאסר בפועל, ובכך קיבלו את ערעור המדינה על קלות העונש שגזר עליו בית משפט השלום – שישה חודשי עבודות שירות. "המעשים שביצע המשיב הם חמורים", כתבו השופטים בהחלטתם. "מדובר לא רק בפגיעה בקניינו של אדם, אלא גם בפגיעה בערכי כבוד האדם, כשהציג המשיב מצג לפיו נכון לסחור בבתו, כאילו הייתה סחורה עוברת לסוחר".



האב בן ה-33, ששמו נאסר בפרסום כדי לא לחשוף את זהות בתו, הורשע בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, איומים, הטרדה באמצעות מתקן בזק ותקיפה סתם. כשהייתה התינוקת בת שלושה חודשים, הוא שוחח עם חבריו לעבודה על רצונו למכור אותה, תמורת סכום של 100 אלף שקלים. ערנותו של אחד העובדים הביאה אותו להציג בפני הנאשם כאילו הוא מכיר זוג המעוניין לרכוש את התינוקת ולפנות למשטרה.



"הנה, תכירי, זה האבא החדש שלך"


השניים קבעו פגישה בסמוך לישיבת מרכז הרב שבגבעת שאול, אליה הצטרף סוכן משטרתי המכונה ניסים, אשר הציג עצמו כמי שמכיר בני זוג מקהילת הבוכרים המתגוררים בארצות הברית, המעוניינים לרכוש את התינוקת. לבקשת הסוכן, כתב הנאשם מסמך שבו כתב: "אני.... מוכר את ילדתי ל..... תמורת 100 אלף שקלים", ואף שלח לו תמונות של הילדה באמצעות אפליקציית וואטסאפ.



הנאשם ביקש מהסוכן המשטרתי מקדמה של 5,000 שקלים והבטיח למסור את התינוקת לאחר שאשתו תיפרד מהילדה. כעבור יומיים, שלח הנאשם לסוכן הודעת טקסט, ושאל אם העסקה "סגורה", שכן ישנו זוג דרוזים משכונת פסגת זאב אשר מוכנים לשלם סכום גבוה יותר עבור הילדה.



הסוכן אישר לנאשם שהעסקה אכן תצא לפועל והשניים קבעו להיפגש. במהלך הפגישה שב הנאשם וביקש להעביר לו מקדמה על סך 5,000 שקלים. הסוכן סירב, והציג לנאשם מזוודה ובה 100 אלף שקלים, אך הנאשם שב ודרש לקבל מקדמה. בפגישה נוספת בין השניים הביא האב את בתו התינוקת יחד עמו, כדי להוכיח את רצינות כוונותיו כביכול לגבי מכירת התינוקת. במהלך הפגישה העביר הנאשם את התינוקת לניסים ואמר לה "הנה, תכירי, זה האבא החדש שלך".


הסוכן העביר לאב 5,000 שקלים, ולאחר מכן האב נעצר.