בית המשפט העליון הכריע לאחרונה כי ילדה בת שש, שהוריה מרצים עונשי מאסר ארוכים, תישאר בחזקת הוריה המאמצים ולא תעבור לחזקת הוריה הביולוגיים או בני משפחתם. השופט ניל הנדל דחה את בקשת הערעור שהגישו ההורים על האימוץ וקבע בהחלטה שהותרה היום (שני) לפרסום כי טובתה של הילדה הוא השיקול המכריע. "קשה היא הפרדתם של ילדים מהוריהם הביולוגיים", כתב בהחלטתו. "בכל זאת אין מנוס מתוצאה כזו".
אביה של הילדה מרצה עונש מאסר עולם לאחר שהורשע בכך שרצח באכזריות את בת זוגו לשעבר ואמה נידונה ל-15 שנות מאסר בגין סיוע לרצח. מאז שההורים נעצרו, לפני כשנתיים וחצי, החלה בתם במסכת נדודים בין מעונות ובתי אומנה שונים, עד להגעתה למשפחת האומנה הנוכחית, אשר בה אמור להתבצע אימוצה. 
בית המשפט לענייני משפחה הכריז על הילדה כבת אימוץ, לאחר ששמע את חוות דעת שרותי הרווחה ואת עדותה של עובדת סוציאלית, שקבעה כי טובתה הברורה של הילדה היא הותרתה בבית משפחת האומנה. מסוגלותם ההורית של המבקשים נשללה על ידי המומחה שמינה בית המשפט. השופטים דחו את החלופות שהציעו הוריה הביולוגיים, בין היתר, כי תגדל אצל סבתה, דודתה, או משפחת אומנה מסוימת, המשתייכת לחסידות של ההורים.

תופרד מהמשפחה הביולוגית. אילוסטרציה: אינגאימג


"טובתו של הקטין היא השיקול המכריע"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערעור שהגישו ההורים על ההחלטה והסוגיה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון, לאחר שההורים הגישו עתירה נגד האפוטרופוס של הילדה ונגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בעתירה נטען כי לא ניתן משקל מספיק לזכויותיהם כהורים ולא נשקלה במידה הראויה האפשרות לבחור בחלופה שתאפשר לאם לשוב ולטפל בילדה עם שחרורה מהכלא, כדוגמת משפחת אומנה או אימוץ "פתוח".  
בתשובתם לעתירה ציינו היועץ והאפוטרופוס כי הותרתה של הילדה אצל המשפחה המאמצת היא הצעד המתבקש לטובתה. השופט הנדל קיבל את עמדתם. בהחלטה, שניתנה לפני כשבועיים והותרה היום היום לפרסום, כתב הנדל כי "בקשות כגון דא מעלות קושי. אין להפחית מעוצמת זכותו של הורה ביולוגי, המעוניין לגדל את ילדו או להמשיך ולהשפיע על מהלך חייו ועיצובם. קשה היא הפרדתם של ילדים מהוריהם הביולוגיים".
עם זאת, ציין השופט כי "טובתו של הקטין היא שיקול מכריע, גם אם משמעות הדבר היא ניתוקו מהוריו מולידיו. נקבע כי השהייה אצל משפחת האומנה הנוכחית של הקטינה מטיבה עמה עד למאוד". עוד כתב הנדל כי "המבקשים אינם מסוגלים לדאוג לקטינה כיום, וכך גם בעתיד הנראה לעין, בהתחשב בגילה של הקטינה ובשנים הצפויות להם בבית הסוהר. בהעדר חלופות מתאימות, אין ברירה אחרת מלבד הכרזתה של הקטינה כבת אימוץ".