מאסר של שנתיים וחצי נגזר היום (רביעי) על אליהו איוש, בן 57, שהורשע בכך שגרר ילדה בת 10 בכוח לאוטובוס, לאחר שהחמיצה את ההסעה לבית הספר, וביצע בה מעשים מגונים. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הפרקליטות לגזור על איוש עונש כבד והטיל עליו גם לפצות את הקורבן בסכום של 10,000 שקלים. "הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירות הינו שלמות גופם ונפשם של קטינים, פרטיותם וכבודם", ציין השופט אמנון כהן בהחלטתו.



איוש, אשר ריצה מספר מאסרים בפועל בגין עבירות אלימות, רכוש ועוד, אך לא הורשע בעבר בעבירות מין, הבחין בשעות הבוקר המוקדמות ביולי 2015 בילדה, כשהיא ממתינה לאוטובוס שיקח אותה לבית הספר. האוטובוס חלף על פניה ולא עצר והיא החלה לרוץ בעקבותיו. איוש רדף אחריה עד לתחנה הבאה, שם תפס את ידה בכוח ושאל אותה מדוע היא רצה. בהמשך גרר אותה בכוח והעלה אותה לאוטובוס ציבורי שעצר בתחנה.



כאשר הגיע אוטובוס סמוך לגבעת המטוס, אחז איוש בכוח בידה של הילדה והוריד אותה מהדלת האחורית. הוא הוביל אותה לשביל עפר שבצד הכביש ואמר לה: "אני אביא לך אפרוחים ותמחצי אותם חזק". הילדה השיבה לנאשם שאינה רוצה וניסתה להשתחרר מאחיזתו - אך ללא הצלחה. בהמשך פתח את מכנסיו וביקש ממנה שתיגע באיבר מינו. הילדה סירבה, באומרה כי "אמא לא מרשה". למרבה המזל חלף במקום עובר אורח, שניגש אל השניים, ואיוש חדל ממעשיו.



תסקיר נפגע העבירה שהוגש בשם הילדה מתאר את השלכותיו הקשות של האירוע. היא סובלת מפחדים וחרדות ומסרבת לעלות מאז לאוטובוסים ציבוריים. הילדה מביעה חשש מהרגע בו ישתחרר איוש. התובע, עורך הדין שחר מלול מפרקליטות מחוז ירושלים, ביקש להטיל עליו עונש של לפחות שלוש וחצי שנות מאסר.



השופט כהן התחשב, בין היתר, בעובדה שאיוש סובל מהשפלות והתעללויות במקום מעצרו, מאחר שהוא מוכר כמואשם בעבירות מין. מנגד, לקח בחשבון את העובדה שלא נטל אחריות על מעשיו, והטיל עליו עונש מאסר בפועל, כמו גם פיצוי לילדה, כאמור, וכן מאסר על תנאי.