מבלי שידע שהוא מצולם: תיעוד הביקור של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בבית הסוהר, שלאחריו נעצר בגין עבירות ביטחוניות פורסם הערב (חמישי) בחדשות 10. בתיעוד ניתן לראות את גטאס מוודא שוב ושוב שדלת התא נעולה היטב. לאחר מכן, הוציא גטאס ממעילו מעטפה עם טלפונים סלולריים, אותה העביר לאסיר הביטחוני וואליד דקה, שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ז"ל. לאחר מכן הוציא מעטפה עם כרטיסי סים. בסך הכל העביר גטאס לאסיר ארבע מעטפות גדולות, אותן החביא האסיר בבגדיו ובתחתוניו. גטאס ככל הנראה לא ידע כי הוא מצולם בכל העת.


ח"כ גטאס מעביר מעטפות לוואליד דקה

מספר דקות לאחר שסיים את ביקורו, חיכו לו מחוץ לכלא חוקרים שתשאלו אותו. לאחר מכן כזכור, נעצר בעקבות החשדות החמורים. הבוקר הודיע היועץ המשפטי לממשלה לעורכי דינו של גטאס כי בתום חקירת המשטרה ולנוכח הראיות שהוצגו, התגבשה תשתית המצדיקה הגשת כתב אישום נגדו. בכך, אימץ היועמ"ש את עמדת פרקליט המדינה שי ניצן כי יש מקום להגיש כתב אישום כנגד חבר הכנסת.



גטאס מעביר את המעטפה לדקה, מתוך התיעוד. צילום: חדשות 10
גטאס מעביר את המעטפה לדקה, מתוך התיעוד. צילום: חדשות 10



לאחר פרסום התיעוד הגיב גטאס ואמר: "היום בחרו להדליף סרטון וידאו מחקירתי. לסרט הזה התייחסתי במפורש בחקירתי וטענתי כי לא מסרתי טלפונים או פלאפונים או כל אמצעי תקשורת אחר. אמרתי והסברתי שכל מה שנתתי זה חומר כתוב מסיבות הומניטריות. התזמון של ההדלפה היום נובע מזה שהמשטרה נכשלה בלקבל הארכת מעצר בית".




גטאס שוחרר ממעצר בית 



מספר שעות לאחר הודעת היועמ"ש, הורה היום שופט בית משפט השלום ברחובות על שחרורו של הח"כ ממעצר בית. זאת, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-30 ימים. בהחלטה של השופט מנחם מזרחי היום, נדחתה הטענה כי גטאס מסוכן לציבור ולכן יש להשאירו במעצר.



עם זאת, הוטלו הגבלות על חבר הכנסת: מעצר הבית יסתיים בהתניה לפיה גטאס יהיה מצוי תמיד ליד מלווה. כמו כן, גטאס יוכל ללכת לכל מקום שירצה אך לא יורשה להיכנס למתקנים של שירות בתי הסוהר. בפתח הדיון בעניינו אמר חבר הכנסת: "מסיתים נגדי, שופטים אותי ללא היגיון וללא פרופורציה. אין הוגנות לח"כ ערבי".