אברהם יגן, תושב ירושלים בן 41, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, בכך שהתחזה לנער בן 16 וקיים שיחות בעלות אופי מיני עם קטינות, עמן יצר קשר דרך היישום "אינסטגרם". עוד הוא הואשם כי קיבל מכמה מהן תמונות אינטימיות, ואיים כי יפיץ אותן אם לא יקבל תמונות נוספות. במקביל, הוגשה לבית המשפט בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי במחשבו של יגן נמצאו 47 תיקיות, בעלות שמות בוטים, שהכילו בתוכן אלפי סרטונים של ילדים החל מגיל רך ועד גיל 15 בערך, במצבים מיניים שונים. אך יגן לא הסתפק בכך ויצר פרופיל פיקטיבי באינסטגרם, בכינוי "omri_0546", בו הציג עצמו כעומרי כהן, נער בן 16.



 "לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים"



באמצעות החשבון הוא יצר קשר עם קטינות בגילאים 13 עד 16. על פי כתב האישום, לאחר יצירת הקשר הראשוני, נהג הנאשם לבקש מהבנות את מספר הטלפון שלהן והחל לשוחח איתן טלפונית וכן להתכתב עמן באמצעות וואטסאפ במהלך השיחות, נהג יגן להחמיא לבנות על מראן החיצוני, וביקש כי ישלחו לו תמונות שלהן, הן בלבוש מלא והן בלבוש חלקי. כמו כן, יזם וקיים עם חלק מהבנות שיחות בענייני מין ואף שאל אם ירצו לקיים עמו יחסי מין, "הכל לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים", לשון כתב האישום.



באחד המקרים, מואשם יגן כי יזם קשר עם ילדה בת 13 וביקש שתשלח לו תמונות עירום וסרטונים שלה תוך שהוא מאיים כי יפגע בה. במהלך השיחות ביניהם, אמר לה הנאשם כי הוא מעוניין לקיים עמה יחסי מין והיא, בתגובה, הבהירה לו כי היא צעירה מדי. עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם איים עליה כי אם לא תשלח לו תמונות עירום נוספות, הוא יפרסם את תמונותיה ברשת וישלח אותן לאימה.



כתב האישום מייחס ליגן ביצוע עבירות של החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין, מידע כוזב או פלט כוזב, קבלת דבר במרמה, איומים ומעשה מגונה במרמה בקטינה עד גיל 16. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בין היתר כדרך האפקטיבית היחידה למנוע ממנו גישה לרשת האינטרנט.



לפניות: [email protected]