כתב אישום שהוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים חושף לכאורה סרט אימים שעבר על בני זוג, רק משום שתעו בדרכם במהלך נסיעה בירושלים. השניים נכנסו בטעות בסוף חודש דצמבר לשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר. במהלך נסיעתם בסמטאות השכונה, הציע להם נהג מקומי כי ייסעו בעקבותיו והוא יכוון אותם אל מחוץ לשכונה. אולם צעירים שהבחינו בהם צעקו ברחובות כי ישנם יהודים ברכב והצעקות הגיעו לאוזניו של דאוד אבו עוויס, תושב השכונה בן 18. 



מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שמוליק ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי אבו עוויס רץ לעבר הכביש, יחד עם צעירים נוספים, והם החלו ליידות אבנים לעבר הרכב. על פי כתב האישום, האבן אשר יידה אבו עוויס פגעה בחלקו האחורי של הרכב, אשר נפגע מאבנים נוספות, שניפצו את שמשת החלון הקדמי מימין והזיקו לפח.



האישה נפגעה משברי זכוכית: "חבלה של ממש"


כתוצאה ממעשיהם של הצעירים, נפגעה האישה שישבה ברכב משברי זכוכית בצווארה, לחיה ובידה הימנית, ונגרמו לה שריטות. "במעשיו האמורים לעיל, יידה הנאשם אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה, באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי התחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, במטרה לפגוע בנוסעי הרכב", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, תקף הנאשם אדם וגרם לו בכך חבלה של ממש וכן גרם במזיד נזק לרכב".



כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של יידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וחבלה במזיד ברכב.



ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90