פרשה חמורה של שחיתות שלטונית מסתיימת במאסר: הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, הודה והורשע היום (שלישי) בביצוע עבירות של שוחד, מרמה ומס בעת שכיהן בתפקידו וכן בעבירת שיבוש מהלכי משפט. הוא ירצה שלוש וחצי שנות מאסר - כך על פי הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. עוד נקבע בהסדר, כי מצגר ישא בתשלום בסך של חמישה מיליון שקל, הכולל חילוט, קנס ותשלום חבות מס. מכתב האישום המתוקן הושמטו עבירות של גניבה בידי מורשה והפרת אמונים. 
 
בכתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר, נטען כי הרב מצגר ניצל את מעמדו וקיבל שוחד בסכום כולל של חמישה מיליון שקל, שלושה מיליון מתוכם גרף לכיסו, לאחר שהתחלק בכספי השוחד עם נהגו, ששימש בלדר לכספים.  האישום הראשון עוסק ב"פרשת הגיורים", במסגרתו קיבל מצגר לכיסו טובות הנאה שמקורן בבעלי ממון תושבי חוץ אשר רצו להתגייר או לערוך בירורי יהדות, וביקשו את עצתו ועזרתו כרב הראשי לישראל.
 
האישום השני עוסק בפרשת "אשכול העמותות", ובו נאשם הרב מצגר כי פעל יחד עם נהגו לגיוס תורמים לעמותות, בתמורה ל"עמלה". מצגר סיכם עם בעלי העמותות כי בתמורה לפעולותיהם שלו ושל נהגו, יתנו בעלי העמותות עשרות אחוזים מן התרומות שיתקבלו בעמותות. עבירות אלו ביצע הרב מצגר בעשרות מקרים ובקשר עם מספר עמותות בעת שכיהן כרב הראשי לישראל.
 

האישום השלישי עוסק בלקיחת שוחד על דרך של קבלת טובות הנאה שיטתית על ידי מצגר, במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל. טובות הנאה אלה קיבל במספר רב של הזדמנויות, בין היתר במסגרת אירועים פרטיים שלו, וכן כתמורה לכך שהשתתף באירועים של נותני טובות ההנאה.
 
אישום נוסף עניינו קבלת דבר במרמה ממוסד תורני, לו גייסו מצגר ונהגו תרומות. הרב נטל לכיסו סכום של עשרות אלפי דולרים מתוך התרומה שיועדה כולה למוסד התורני, מבלי שגילה לתורמים כי עשה כן. האישום החמישי עוסק בעבירות המס, ובו נאשם הרב מצגר, כי לא שילם מס עבור הכנסותיו מהעבירות.
באישום השישי נאשם הרב מצגר בשיבוש הליכי משפט בשתי הזדמנויות שונות, בהן פנה לעד שהפליל אותו והפציר בו לדבוק בגרסה לפיה הנאשם לא ביצע כל עבירה, בכוונה להכשיל את ההליך השיפוטי שהתנהל נגדו.

לפניות לכתבת: [email protected]