בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שלישי) את אילן בן עמי, נגן להקת הברירה הטבעית ברצח פרודתו המסעדנית דפנה בר ציון ז"ל וקבע כי הוא פעל "מתוך קנאה" ו"גרם למותה של בר ציון בכוונה תחילה". הרכב השופטים בראשות
אילן בן עמי בבית המשפט, הורשע ברצח דפנה בר ציון
גלעד נויטל ציין כי הנאשם "בלתי אמין ומניפולטיבי" וכי הוא "התנהג כלפי המנוחה באופן אובססיבי ותוקפני על רקע קנאה".

טענות ההגנה והבקשה להפחתת עונשו של בן עמי נדחו פה אחד ע"י השופטים, שלא חסכו בביקורת על הרוצח והאופן בו פעל, ודנו אותו למאסר עולם. זאת כיוון שבמידה ונאשם מורשע ברצח ולא התקבלו טענותיו להפחתת העונש, הוא ירצה מאסר עולם. לדברי השופטים, "לא התמלאו התנאים לעונש מופחת, אל לנו להימנע מעונש מאסר עולם".

לגבי העבירות האחרות בהן הורשע בן עמי - איומים ושיבוש הליכי משפט, יתקיים דיון על הטיעונים לעונש ב-1.3. השופטים הדגישו כי "כל יסודות עבירת הרצח מולאו. הנאשם הכה את המנוחה בפטיש כדי שלא תוכל להתגונן". 

אילן בן עמי בבית המשפט, היום. צילום: אבשלום ששוני


גיסה של הקורבן לשופטים: "המשפחה מודה לכם"

עם הכנסתו של בן עמי לאולם צעקו אליו בני משפחתה של בר ציון: "רוצח", "חלאה" "אלוהים ייקח אותך", ואילו בן עמי שתק. לאחר הכרעת הדין הנחרצת של השופטים, גיסה של בר ציון פנה לשופטים, ואמר: "המשפחה מבקשת להודות לכם".
 

המדינה ביקשה להרשיעו ברצח ואילו הגנה ביקשה לייחס אחריות מופחתת למעשיו. השופטים הכריעו כי בן עמי, שהכה למוות בפטיש את פרודתו, הביא למותה של בר ציון בכוונה תחילה וקבעו כי אין קשר למצבו הנפשי הירוד בעקבות הפרידה מבר ציון והעובדה שצרך סמים ואלכוהול באותה תקופה. הם ציינו כי "הנאשם לא הוכיח שהיה במצב של הפרעה נפשית או תחת השפעת אלכוהול. הוא לא רצח את המנוחה בשל היותו שיכור".



דפנה בר ציון. הכה אותה עד שמתה. צילום: ראובן קסטרו




"ידעתי שאני הורג אותה, מודע לכל מכה"



"הנאשם חש קיפוח, תסכול וזעם רב. ובשל כך גמלה בלבו ההחלטה להביא למותה". השופט גולל את האירוע הקשה, ותיאר כיצד הלם בן עמי בפטיש בראשה של בר ציון שוב ושוב: "הוא גרם למותה בכוונה תחילה". עוד הוסיף כי "הנאשם כתב במחברת 'עם פטיש אנחנו יכולים לפסל את היופי או לרוצץ גולגולות'. הוא נשאל אם יכול היה להפסיק להכות בפטיש וענה שכן. הוא הודה שהיה מודע ויכול היה להפסיק ואף אמר בעדותו 'ידעתי שאני הורג אותה, אני מודע לכל מכה'. עוד תיאר השופט: "הנאשם נשאל מדוע לא הכה אותה בידיו וענה 'כי היא יותר חזקה ממני', הוא יכול היה להפסיק כשרצה".

 

הרצח שזעזע את המדינה


רצח בר ציון שאירע בשנת 2014, זעזע את המדינה. מכתב האישום שהוגש נגד בן עמי בספטמבר באותה השנה, באמצעות עורכת הדין יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי נישא לדפנה בשנת 2014. כחצי שנה לאחר נישואיהם, החלו מריבות בין השניים, על רקע גילויי קנאה מצד בן עמי. בכתב האישום נטען כי ״המריבות כללו אלימות מילולית, הן בע"פ והן על ידי שליחת מסרונים מכפישים, מעליבים ומאיימים״.



כתב האישום מפרט את המשך השתלשלות המקרים עד לרגע שבן עמי קיבל את ההחלטה לרצוח את פרודתו, ביניהן צו הרחקה שהוציאה בר ציון. עוד מפרט כתב האישום כיצד ב-14 באוגוסט הגיעה בר ציון לדירתו של בן עמי בשכונת פלורנטין בתל אביב. הוא קיווה לשכנע אותה לשקם את חיי הנישואין באמצעות נסיעה משותפת לדירתה בצפת. היא סירבה, ואז, על פי כתב האישום, גמלה בלבו ההחלטה להמיתה.



המוות היה אכזרי. על פי כתב האישום, "לקח הנאשם פטיש במשקל של קילוגרם אחד והכה את המנוחה פעמיים בראשה עד לנפילתה ארצה. לאחר מכן המשיך להכותה בחוזקה מספר פעמים בראשה ובכך גרם למותה. לאחר מכן, נעל הנאשם את דלת הכניסה, לקח את המכשירים הסלולריים של שניהם ונמלט מהמקום".



כתב האישום כולל גם עבירה של שיבוש הליכי משפט, מאחר שבן עמי, השליך את מכשירו הסלולרי ואת מכשירה של בר ציון והתחבא במשך שלושה ימים, עד שנתפס על ידי המשטרה. במהלך המשפט העיד בן עמי: "את הפטיש הרמתי בתנופה ונתתי מכה על הראש של דפנה. כשהמריבה הגיעה לשיא כואב, הרגשתי שאני לא שולט. אם יכולתם להאמין לי, לא הבנתי כל כך מה קורה. אחרי כמה דקות התעוררתי. נכנסתי להתקף מאד חזק של ייאוש וצער". אך בן עמי לא פסק ממעשיו. במקום זאת, הוא עטף את ראשה של פרודתו בשמלה והמשיך להכות. "בעקבות מכת הפטיש היא נפלה, לא כל כך שלטתי במה שקורה. נתתי לה עוד מכות עם הפטיש בראש", העיד.