השופט בדימוס דוד רוזן, אמר זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד נציב הביקורת על מערך התביעה כי "צריך להחמיר בענישה נגד אישי ציבור מושחתים". מי שהרשיע את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בהכרעת דין נוקבת בפרשת הולילנד, התייחס בראיון לכתב העת "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין, להתבטאויותיו נגד אולמרט, בהכרעת הדין ובגזר הדין.



"לא ניתן לייפות ולכבס עבירת שחיתות בביטויים נאים ועדינים שאין בהם כדי לעורר התייחסות כאשר מדובר באיש ציבור מוכר וידוע. עבירת שחיתות הינה עבירה שפגיעתה בחברה אסטרטגית, להבדיל אלף אלפי הבדלות, סוחרי הסמים שהינם, עם כל הצער לעיתים הנאשמים בתיקים אלה משתייכים לחצר האחורית של החברה הישראלית", הסביר השופט בדימוס, "המושחתים צמחו ככלל בערוגות השפע של החברה, הרבה פעמים גדלו עם כפית של זהב בפה, ולאחר כל זאת ניצלו את כל הטוב שהושפע עליהם ועשו לביתם. בעיניי, אני לא רוצה להשתמש במילה 'בוגד' - אבל המושחת מועל בכל הערכים שבהם אנחנו מאמינים".



רוזן התייחס לתפקידו החדש, ממנו התפטרה קודמתו, השופטת בדימוס הילה גרסטל, בטונים צורמים במיוחד. "התפקיד שלי הוא לבקר", אמר. "זו פוזיציה לא נעימה, לפעמים כואבת, פוזיציה שעלולה לגרום לאי נעימויות ולחילוקי דעות קשים. אני לא מתכונן להקהות את זה או לנגב את זה או להגיד 'יהיה בסדר', בשום פנים". הוא אמר: "אם תהיה התנגשות, נחדד אותה, מכיוון שאני מאמין שבסופו של דבר האינטרס הוא אינטרס משותף - פרקליטות חזקה לטובת מדינת ישראל, פרקליטות שהיא אבן ראשה במדינת חוק. אני לא איש של עיגולי פינות ואלך בדרכי ללא כל פשרות".



על פי החוק החדש, חוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, נקבע כי את הביקורת המערכתית יבצע מבקר המדינה ולא הנציבות, ואילו הביקורת הפרטנית תישאר בידי הנציבות. לדברי רוזן, "בחוק החדש, שביטל את כל הביקורת המערכתית, יש כדי להחליש את מוסד הנציבות. אני חושב שלוּ היו חושבים איך לעשות טוב לפרקליטות - לא לנציבות, לפרקליטות - היו צריכים לתקן את החוק ולהחזיר את זה, אבל זה לא יעצור אותי, ואני אומר את זה במלוא הביטחון".



לפניות לכתבת: [email protected]