שלב ההוכחות בפרשה 512 אשר במרכזה ארגון הפשיעה בראשות האחים יצחק ומאיר אברג'יל להם מייחסת הפרקליטות שורה של עבירות חמורות ומבקשת בגינן תקופות מאסר ממושכות החל הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בתיק 17 נאשמים, והנאשם המרכזי הוא יצחק אברג'יל.



הנאשם משה מלול התפרץ עם תחילת הדיון לעבר ראש הרכב השופטים, השופטת גיליה רביד, ואמר: "איך את רוצה לנהל תיק בלי עורכי דין?". הנאשם מלול התייחס בדבריו לעובדה שאין לפי שעה עורך דין שמייצג את הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל. מלול הוסיף וצעק לעבר השופטת: "אשכנזים שולטים כאן משנות החמישים, השתלטו על המדינה, את אשכנזייה". השופטת הורתה להוציאו מן האולם. 

הנאשמים הוחזקו מאחורי זכוכית משוריינת והאולם היה מלא עד אפס מקום במשפחותיהם ובחברים של חלק מהנאשמים, ביניהם מאיר אברג'יל, אחיו של הנאשם המרכזי, יצחק אברג'יל. 

יצחק אברג'יל טען בפני השופטת כי הוא צריך ללמוד את התיק שהוא הולך לנהל על חייו, שכן אין עורך דין שמייצג אותו מהסנגוריה הציבורית. לשאלתה אם ייצג את עצמו השיב אברג'יל כי אין לו אלטרנטיבה אחרת, והשופטת השיבה כי ניתנו לו כל ההזדמנויות. היא קבעה כי בהתאם להחלטת בית המשפט העליון המשפט יימשך כסדרו. לטובת הנאשם אברג'יל ישנו את סדר חקירת העדים וכך יוכל הנאשם להציג לעדים שאלות בסוף דבריהם.

השופטת הזכירה בדבריה כי הוסברה לאברג'יל זכותו לשכור את שירותו של עו"ד פרטי. עוד אמר אברג'יל לשופטת: "את מנסה לעשות עוול ואי צדק. במקום לרדת מהעץ ולתת ארבעה חודשים לעו"ד שהתחנן לנהל את התיק. זה צדק?". 

אברג'יל התפרץ ופנה לשופטת באמירה כי "במקום לרדת מהעץ הגבוה שלך, גזר הדין כבר כתוב מראש. את רוצה שנאשם יעמוד ללא עורך דין. זה צדק?". לאחר מכן, נאשם נוסף בפרשת עופר בוהדנה, ביקש לפטר את עורכת דינו ושימונה לו עורך דין מהסנגוריה הציבורית. השופטת נזפה בנאשמים על כך שהמתינו עד לדיון כדי להעלות את הסוגיה. "מאחר שאנחנו נמצאים היום בישיבת הוכחות שאליה הוזמנו עדים, נמתין לקבלת תשובה מהסנגוריה הציבורית", אמרה. 
 
אברג'יל: "אם בית המשפט זאת הצגה, צריך להתאמן קצת. פה אין כלום".
השופטת: "שב בבקשה".
אברג'יל בתגובה: "אני יושב גם כשאני עומד".

השופטת נזפה בנאשמים על כך שהמתינה עד לדיון כדי להעלות את הסוגיה. עורך הדין יורם שפטל אמר בדיון כי "בית המשפט סלל את הדרך לכך שהנאשם בתיק החמור ביותר שהיה בעשור האחרון יישאר ללא ייצוג משפטי. הנאשם (אברג'יל) לא פיטר את הסנגור שלו". הוא הוסיף וביקש מהשופטים לפסול את עצמם בשל המצב. השופטת אמרה בתגובה כי "עורכי הדין מערימים קשיים רבים, ניסיון לרמז כאילו בית המשפט נותן פתחון פה לתביעה ולא לסנגורים - אין בכך ממש".

השופטת אמרה כי "תכלית בקשת הפסילה ללא עילה של ממש היא לדחות את שמיעת העדויות, למרות החלטת העליון, שבה נקבע במפורש כי הדיון בהוכחות יתקיים במועדו". היא הוסיפה: "עורך הדין שפטל יכול לערער על ההחלטה שלנו שלא לפסול את עצמנו אחרי הדיון היום".

עם תחילת הדיון, אחד הנאשמים פתח בצרור קללות נגד התובע והשופטת. לשופטת אמר: "את שרמוטה", "לכי תזדייני", ולתובע: "לך חפש מי יזיין אותך יא הומו", והוצא מהאולם.

הנאשמים התלוננו על כך שהם לא אכלו ולא שתו כי הם בדרכים מארבע לפנות בוקר, והם מבקשים הפסקה. השופטת דחתה את בקשתם: "מי שרוצה לצאת לאכול בזמן הדיון יכול לעשות זאת, חוץ מאברג'יל שאין לו עורך דין".

עוד הוסיפה השופטת: "אתה בחור עם כיפה, צם ביום כיפור. אתה יכול לעמוד בזה".