פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון. באשמת שוחד, הפרת אמונים ועבירות נוספות. זאת, לאחר שאתמול הודיעה הפרקליטות לעורכי דינו של שמעוני כי פרקליט המדינה שי ניצן החליט לדחות את טענותיו של שמעוני בשימוע שנערך לו. במקביל נמשכת חקירתו בחשד לביצוע עבירות מין.



לפי כתב האישום, במהלך שנת 2014, קיבל איתמר שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים, שהעלו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר מו"מ, חתם איתמר שמעוני במועדים שונים על שני הסכמי פיצוי עם אותן נשים, שבמסגרתם נדרש לשלם להן למעלה ממיליון שקלים. איתמר שמעוני פנה לאחיו עופר ולנאשם משה פונטה, שהיה יד ימינו, איש סודו ואמונו של ראש העיר, וביקש שיסייעו לו בגיוס הכספים כדי להיחלץ ממצוקתו. פונטה ועופר נענו לבקשתו של איתמר ופעלו, בידיעתו, לגיוס הכספים ממקורות שונים, ביניהם מיזמים וקבלנים שונים הפועלים בעיר באשקלון, אשר נתנו את הכספים עבור איתמר שמעוני ובקשר עם תפקידו הציבורי כראש העיר.



בשני האישומים הראשונים מתואר כיצד קיבל איתמר שמעוני שוחד בסך 466 אלף שקל מאנשי העסקים יואל דוידי וגבי מגנזי, שפעלו בין היתר בתחום הנדל"ן, על מנת להטות את ראש העיר למשוא פנים בעבורם. המתת מדוידי הוסוותה, בין היתר, באמצעות הסכם שיווק וחשבוניות מס כוזבים. בתמורה, פעל ראש העיר שמעוני, בעצמו ובאמצעות אחרים, לטובת קבלת החלטות המיטיבות עם דוידי ומגנזי.



בתמורה להעברות כספים אלה פעל שמעוני לקידום האינטרסים שלהם בעיר, והכספים שימשו את שמעוני כחלק מתשלום הסכמי הפיצוי. בנוסף לכספים אלו, קיבל שמעוני לידיו סך של כ־500 אלף שקל ממקורות לא ידועים. לשמעוני ולחשודים הנוספים בפרשה, בהם אחיו, נערך שימוע בפני פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי־שווקי. ההחלטה הסופית התקבלה, כאמור, על ידי פרקליט המדינה.



הוגשה בקשה לאסור את המשך העסקת שמעוני




חקירת הפרשה הפכה גלויה בינואר בשנה שעברה, עם מעצרם של שמעוני וחשודים נוספים. במסגרת החקירה נחקרו באזהרה בעלי תפקידים בעיריית אשקלון, מקורבים, קבלנים ויזמים, וכן נגבו עשרות עדויות, בוצעו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם, לרבות בעירייה, נתפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט.



כמו כן, לצד כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז ת"א בקשה לאסור את המשך עיסוקו של איתמר שמעוני כראש עיריית אשקלון וכן בקשה להטלת ערבויות והטלת עיכוב יציאה מן הארץ על כל הנאשמים. בבקשה נאמר, כי "המשך עיסוקו של ראש העיר, בתוך העירייה, כשמתוקף תפקידו הוא נמצא כל העת בסביבתם של עובדי העירייה ומנהליה הבכירים העתידים להעיד כנגדו, כאשר ענייניהם העסקיים של נותני השוחד נידונים כל העת בעירייה, מעלה חשש אינהרנטי להישנות עבירות דומות. תפקיד ראש העיר כרוך באין ספור החלטות מסוג אלו בגינן מואשם שמעוני. לאור עוצמת הראיות והתמונה העולה מהן בנוגע להתנהלותו המתוחכמת בעבירות אלו – יש מקום להרחיקו ממוקדי הכוח אשר מאפשרים ביצוע העבירות".



עו"ד עמית חדד, תמר פולק ואושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', באי כוחו של יואל דוידי: "קיבלנו היום את כתב האישום ואנחנו נלמד אותו ואת מלוא חומר החקירה בזמן הקרוב. עם זאת נאמר כבר עכשיו כי די בחומר שהועבר אלינו עוד בשלב השימוע כדי להוכיח מעל לכל ספק כי לא נפל רבב במעשיו של מרשינו".