תשעה משתתפים שלקחו חלק בהפגנת החרדים בשבוע שעבר הואשמו היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים בשורת עבירות של התפרעות ואלימות נגד שוטרים. חסימת כבישים, זריקת אבנים ואלימות כלפי שוטרים, הבערת פחים וחסימת כבישים – אלה המעשים שמייחסת להם פרקליטות מחוז ירושלים. במקביל, הוגשה לבית המשפט בקשה להותירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.



ההפגנות הסוערות החלו ביום שלישי שעבר בכמה מוקדים ברחבי הארץ, כשהמפגינים מחו על מעצרו של סרבן גיוס חרדי, שנעצר על ידי המשטרה הצבאית. הם יצאו לרחובות, קראו קריאות נגד גיוס לצה"ל, חסמו כבישים והתעמתו עם שוטרים. אחד ממוקדי ההפגנות המרכזיים היה ברחוב שבטי ישראל בירושלים, שם הפגינו כ-150 חרדים.



הפגנת חרדים בירושלים. צילום:הערשי פרלמוטר - חדשות 24



שלום פרידמן, תושב ירושלים בן 47, נאשם כי הסית במהלך ההפגנה פח מתכת מסוג צפרדע בצבע ירוק לאמצע הכביש. בנוסף הוא מואשם כי הרים עיתון אשר היה זרוק על הרצפה, הבעיר אותו והשליכו בוער אל תוך הפח. עמרם מרגלית, תושב העיר בן 28, נאשם כי דרדר פח זבל גדול לכביש וכן כי זרק אבן מרצפת לעבר שוטר שרכב על סוס.



נתן פפנהיים (35) ויונה פרל (40), תושבי בית שמש, נאשמים כי לקחו חלק בהפגנה שהתקיימה בעירם. מכתב האישום עולה כי פפנהיים בעט ברגלו של שוטר ונאבק עמם בעת שניסו לפנות בכוח את המפגינים. פרל נאשם כי הכה ודחף שוטרים.



וולפא יעקב (42), אלחנן וורמסר (24), דוד בהרן (29), שמואל רייך (29) ומשה כהן (27), נאשמים כי חסמו נתיבי תנועה בבית שמש. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום ראשון נגד אחד המשתתפים, קטין בן 16. הוא הואשם בכך שדרדר פח אשפה לנתיב תחבורה.



לפניות לכתבת: [email protected]