"מרגישים כמו נאנסת": בני משפחותיהם של צוערי צה"ל, שנרצחו בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, מתכננים להגיע מחר לבית המשפט העליון ולמחות נגד העתירה, המבקשת למנוע את הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע. בעתירה נטען כי הרס הבית יהווה פגיעה בחפים מפשע, הוריו הקשישים של המחבל וארבעת ילדיו, בני תשעה חודשים עד שבע. מנגד, הורי הנרצחים, מלווים בארגון "אם תרצו" ובמשפחות שכולות נוספות, קוראים להרס הבית.



הרצל חג'ג', שבתו, סגן שיר חג'ג', נרצחה בפיגוע, אמר למעריב בכאב: "לא יתכן שמשתלם למחבלים לרצוח יהודים. הם מבצעים פיגועים ולאחר מכן הם או משפחותיהם מקבלים משכורת, נהיים אנשים מכובדים. גם במקרים שבהם הורסים להם את הבית, אז על החורבות בונים וילה יפה. אחר כך הם יבקשו להחזיר את גופתו. אני לא מוכן לזה. חשוב לי להדגיש שאנחנו לא שונאי ערבים. אבל לגבי מחבלים, על המדינה לנקוט ביד קשה".



לדברי חג'ג', "אנחנו מרגישים כמו אישה אחרי אונס, שהפרקליטות לוקחת את התיק ואין לה חלק בתביעה, אותה שמים בצד. לקחו לנו את כל הזכויות. המשפחה של המחבל טוענת שהריסת הבית תפגע בהם והם חפים מפשע. ואני אומר – אין כאן חפים מפשע. לא יכול להיות שהזכויות שלהם גוברות על הזכויות שלי ושל הילדה שלי. רק אלוהים יודע איזו ילדה איבדתי".



שיר חג'ג' ז"ל. באדיבות המשפחה
שיר חג'ג' ז"ל. באדיבות המשפחה



דורון מזרחי, שבנו, רב"ט זיו מזרחי, נרצח בפיגוע דקירה בכביש 443 בנובמבר 2015, יגיע לבית המשפט, כדי לתמוך בבני משפחותיהם של נרצחי הפיגוע בארמון הנציב. "קשה לי לצפות מהצד ולא לעשות דבר", אמר למעריב. "מתוך הכאב האישי שלי, אני יודע שאחרי מקרה כזאת, בני המשפחה מתמוטטים וקשה להתמודד עם דיונים בבית המשפט. אצלי כבר חלפה יותר משנה ואני רוצה לעמוד לצדם".



לדבריו, "במקרה המצער שלנו, הבית של המחבל לא נהרס, כי מדינת ישראל החליטה שלא להשאיר את ילדיו ללא קורת גג. אנחנו, בתור משפחה שכולה, לא מבקשים נקמה, אלא תגובה. אם רוצים למנוע את הפיגוע הבא, ולא הורסים, לא מגרשים, אין עונש מוות – עולם כמנהגו נוהג - ואנחנו צריכים להתמודד עם החיים האלה".



על פי העתירה, שהוגשה באמצעות המוקד להגנת הפרט, המחבל, שנורה למוות במהלך הפיגוע, התגורר עם אשתו וארבעת ילדיו ביחידת דיור הצמודה ליחידת הדיור שבה גרים הוריו. צו ההריסה, שהוצא לאחר הפיגוע, מתייחס ליחידת הדיור של אשתו וילדיו. בעתירה נטען כי קיים חשש הריסת יחידת הדיור תגרום לנזק ממשי גם בדירת ההורים.



"אין חולק שהמעשה המיוחס ל(מחבל, מ"ש) קשה ואכזרי וכי תוצאת מעשיו טרגיות", נכתב בעתירה. "עם זאת, עתירה זו עוסקת בעניינם של העותרים שהינם בני משפחתו ובכלל זאת בארבעת ילדיו הקטינים, אשר לא הייתה להם כל מעורבות במעשה".



בפיגוע איבדו את חייהם גם סג"מ ארז אורבך, סגן יעל יקותיאל וסג"מ שירה צור. הפיגוע אירע ב-8 בינואר בשעות הצהריים. סמוך לשעה 13:20 הגיח מחבל, שנהג במשאית כבדה באזור ארמון הנציב, התקרב לקבוצת צוערים בטיילת, האיץ ודרס אותם בעוצמה עד שנורה. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו בפיגוע כ-15 בני אדם.



לפניות לכתבת: [email protected]