שוב מקרה של שוטר שפגע באזרח. בג"ץ הורה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין שוטר מתחנת מעלה אדומים, שנטען כי הטיל את מימיו על אדם שהיה עצור, במהלך חקירתו. בתחילה הכחיש השוטר את המעשה, אולם בעקבות תרגיל חקירה שנעשה לו, מהסוג שהיה אמור להכיר מניסיונו כשוטר, הודה כי "ככל הנראה טפטפו טיפות שתן על המתלונן".



העותר נעצר, יחד עם בן דודו, בנובמבר 2007. בהמשך, התלונן במחלקה לחקירות שוטרים, כי בעת שהיה עצור בתחנת מעלה אדומים, היה נתון למסכת של התעללות פיזית ואף מינית. מח"ש חקרה את התלונה בצורה יסודית והדבר אף נבחן על ידי המשנה לפרקליט המדינה והן על ידי פרקליט המדינה.



בין היתר, נבדקה התלונה, לפיה אחד מהשוטרים השתין על המתלונן. במהלך החקירה, הוקלטו המתלונן ובן דודו, שנעצר יחד עמו, ללא ידיעתם. בהקלטה נשמע המתלונן אומר, כי "הריח של השתן מאוד מגעיל ... הרג אותנו ... טוב שלא נתנו לי לשתות את זה ... משתינים בתוך שקית ושם לך את זה על הראש..."



בתחילה הכחיש השוטר לחלוטין את האפיזודה של הטלת השתן, אך לאחר שנעצר ונאמר לו בכזב, בתרגיל חקירה, כי ה-DNA שלו נמצא על בגדיו של המתלונן, סיפר כי אירוע חריג אכן התרחש. לגרסתו, לאחר שלקח את המתלונן לעשות את צרכיו בשירותים, כשזה אזוק ומכוסה עיניים, ביקש השוטר מהעציר שלו לעמוד לשמאלו, על מנת שיוכל גם הוא להטיל את מימיו.



הוא הורה למתלונן להתכופף כדי שיהיה לו "יתרון יחסי כדי להשתלט עליו אם צריך", ואף ביקש ממנו לרדת על ברכיו, ואז החל להטיל את מימיו. לפתע עשה המתלונן תנועה חדה שהפתיעה אותו, והוא הסתובב אל המתלונן במהירות ותפס אותו "בכל חלקי גופו". במהלך האירוע, לדבריו, ככל הנראה טפטפו טיפות שתן על המתלונן, וזו אולי הסיבה שהשתן שלו נמצא על בגדיו.



כאשר נשאל על ידי חוקריו מדוע נמנע עד כה, במשך שלושה חודשים, לדווח על המקרה, השיב שלא עשה כן כיוון שמדובר ב"פדיחה בשבילי לספר לממונים שלי את הסיטואציה המביכה בשירותים". למרות זאת, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגור את התיק נגד השוטרים, לאחר שהגיע למסקנה שחומר הראיות אינו מגבש סיכוי סביר להרשעה. המתלונן ערער על ההחלטה ומשנדחה עתר לבג"ץ, באמצעות הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, נגד סגירת התיק.



היום קבעו השופטים סלים ג'ובראן, יצחק עמית ונועם סולברג, כי התלונה נבדקה בצורה יסודית ואין מקום להתערב בהחלטה לסגור את התיק – למעט באירוע השתן – אשר "ראוי להעמידו לבחינה של בית המשפט". הם ביטלו את החלטת היועץ המשפטי לממשלה לדחות את הערר שהגיש המתלונן על סגירת התיק ולהגיש כתב אישום נגד השוטר, בגין הטלת מימיו על נחקר.