בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (שלישי) מחמת הספק צעיר בן 28 מאונס ומעשים מגונים באישה שהכיר באתר הכרויות ברשת האינטרנט. אחרי שהיה עצור במשך חודשיים ושהה חודשים ארוכים במעצר בית באיזוק אלקטורני, קבע רוב של שני שופטים כי עדותה של המתלוננת כי עדות המתלוננת בעייתית ובחרו להאמין לנאשם, שטען כי יחסי המין היו בהסכמה.



הנאשם, צעיר בן 28, עבר עד למעצרו כטבח במסעדה. באוקטובר 2015 הכיר את המתלוננת, באמצעות אפליקציית היכרויות Flix. השניים התכתבו באפליקציה ולאחר מכן שוחחו בטלפון. במהלך השיחה הפציר הצעיר במתלוננת להיפגש. לבסוף נענתה להפצורותיו, לא לפני שהבהירה לו שאין בכוונתה לקיים עמו יחסי מין.



הנאשם אסף אותה ברכבו והם נסעו לחוף הצוק בתל אביב. מכאן נחלקות גרסאותיהם. בעוד המתלוננת סיפרה שלאחר שהתנשקו, מרצונה, נכנסו לרכב, שם הוריד הנאשם את המושב, ביצע בה מעשה מגונה ואנס אותה. מנגד טען הנאשם כי לא לחץ עליה להיפגש, כי היא שלחה לו מיוזמתה תמונות מיניות וכי יחסי המין ביניהם בחוף הים היו בהסכמה.



בתום משפט שנמשך יותר משנה, ציין השופט רענן בן יוסף בפסק הדין, בין היתר, את העובדה שהמתלוננת סירבה למסור למשטרה את ההתכתבויות בינה לבין הנאשם. "גרסתה של המתלוננת הותירה תהיות", כתב. "עדותה לא עשתה רושם אמין על לב השומע".



השופט העריך כי היא "הייתה מדוכדכת בשל אכזבתה מעצמה, שלמרות שלא תכננה לשכב עם הנאשם בליל האירוע, נסחפה לעשות כן - והשלימה את הסטוץ". השופט פסק כי מנגד, עדות הנאשם אמינה עליו. לדעתו הצטרפה השופטת מרים דיסקין, שציינה כי למתלוננת "דפוס של השמטת פרטים". בדעת מיעוט היה השופט ציון קפאח, שכתב בהחלטתו כי המתלוננת הביעה פעמים רבות, במפורש, את חוסר רצונה לקיים יחסי מין עם הנאשם. בשל כך, היה עליו לקבל ממנה הסכמה מפורשת.



כאמור, הוא זוכה מחמת הספק, ברוב של שני שופטים מול אחד. סנגוריתו, עורכת הדין טלי גוטליב, מסרה בתגובה: "לאחר חקירה נגדית נוקבת וצולבת שלי את המתלוננת שוכנע בית המשפט כי לא ניתן לבסס הרשעה על יסוד גרסה תמוהה ושיקרית שלה, אל מול גרסה איתנה ואמינה של מרשי".



לפניות לכתבת: [email protected]