כתב אישום הוגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בלוד, נגד רפאל קורדובה, בן 32 מכפר סבא, באשמת ביצוע שורת מעשי שוד באיומי סכין באזור המרכז. מכתב האישום, עולה כי קורדובה הגיע לבתי קפה, דוכני מפעל הפיס וסופר מרקט, כשהוא מכסה את פניו באמצעות קפוצ'ון ו"חם צוואר" ומצויד בסכין ושקית. הוא הצמיד את הסכין לגופם של הקורבנות, איים עליהם בפגיעה ודרש מהם את הכסף שבקופה. בחלק מהמקרים מעשיו צלחו ובחלקם נאלץ להימלט מהמקום בטרם הצליח לבצע את זממו.



כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין פאדי אסעד מפרקליטות מחוז מרכז, מייחס לקורדובה עבירות ניסיון שוד מזוין, שוד מזוין, ואיומים. באחד המקרים, לפני כשלושה שבועות, ישבה קופאית בסופר מרקט בכפר סבא וספרה כסף מהקופה. הנאשם נכנס לסופר רעול פנים, החזיק בסכין ביד אחת ושקית שחורה ביד השנייה, הצמיד את הסכין לצווארה של הקופאית וצעק לה "תכניסי את הכסף, תכניסי את הכסף".



בתגובה, הכניסה הקופאית את הכסף לתוך השקית שהחזיק הנאשם. מיד לאחר מכן, המשיך קורדובה כשהסכין בידו לקופה השנייה, שלידה עמד מנהל הסופר, והחל לצעוק לעברו "אל תזוז, אני דוקר אותך בגרון ואני לא צוחק, תוציא את כל הכסף מהקופה והכיסים, אל תעבוד עליי". המנהל אמר לנאשם כי אין לו כסף. בתגובה, המשיך הנאשם לצעוק לעברו "אל תעבוד עליי, אל תעבוד עליי, תוציא את הכסף תוציא מהכיסים".



בשלב זה, פתח המנהל את הקופה השנייה, הנאשם הרים את מגירת הקופה ולקח משם שתי מעטפות שהיו מלאות בצ'קים. בהמשך למתואר, חזר הנאשם לכיוון הקופאית, לקח עוד כסף מהקופה וברח מהמקום בריצה. סה"כ גנב הנאשם במקרה זה סך של 7,510 ₪ וצ'קים שונים.



במקרה אחר, כמה ימים לאחר מכן, שהתה המתלוננת בדוכן מפעל הפיס בכפר-סבא. קורדובה הגיע אל פתח הדוכן והתקרב לחלון הדלפק כשהוא רעול פנים, ראשו מכוסה בקפוצ'ון ופניו בכיסוי פנים. הוא החזיק ביד אחת סכין וביד השנייה שקית כחולה, ואמר למפעילת הדוכן "זה שוד, תביאי לי את הכסף או שאני אדקור אותך".



האישה לא הבינה את פשר המעשה ושאלה את קורדובה מה רצונו. הנאשם חזר ואמר לה "תשימי לי את הכסף או שאני אדקור אותך". בתגובה, הרימה קלמר שהיה לידה ובתוכו כסף קטן וצרחה לעברו, "אתה תשדוד אותי?", מיד לאחר מכן ברח הנאשם מהמקום לכיוון השוק.