עורך דינו של אלאור אזריה, שהפך אתמול לעורך דינו היחיד לאחר ששאר פרקליטיו של החייל שהורשע בהריגה ונידון לשנה וחצי מאסר הגישו את ערעורו ופרשו מטיפול בו, טוען כי הקרע עם עורכי הדין גרם לטלטלה קשה למשפחת החייל. בשיחה עם אילה חסון ב-103FM, מספר הבוקר (חמישי) עו"ד שפטל כי למרות דעתם של עורכי הדין שפרשו, כי "היה צריך לפנות לאפיקים אחרים", הערעור שהוגש הוא צעד נכון. לדבריו, "אין לי צל של ספק שהערעור חייב להסתיים בזיכוי".

אתה לא מודאג שזה יזיק?
"הכוחות הכי חזקים במדינה, הממסד הביטחוני וצמרת צה"ל, עומדים על הרגליים האחוריות כדי להביא להרשעת לוחם מצטיין כי שר הביטחון, ברוך השם השר לשעבר, והרמטכ"ל הגדירו אותו כרוצח מתבהם שסרח. עכשיו כל המערכת האדירה הזאת עומדת על רגליה האחוריות כדי להשיג תוצאה תואמת לאמירה האומללה הזאת. זו תפירת התיק מהגסות שראיתי ב-41 שנותיי".



איך הסתיים החיבור בינך לבין עורכי הדין האחרים?
"ברגע שהם הלכו מאחורי גבי כעו"ד מוביל והחליטו לדבר עם הפרקליטות הצבאית (פצ"ר), זה הסתיים. פתאום אחרי מה שאמרו להם בפצ"ר הם לא חשבו שהערעור נכון. דקה לפני עורכי הדין רצו את הערעור. אין לך מושג איזה טלטלה עברה המשפחה מאז הצעד הזה". עוד הוסיף עו"ד שפטל כי "אין טיפת אמת בהודעה של עורכי הדין, כי אני כתבתי את הערעור מהמילה הראשונה עד האחרונה בו".






"לצה"ל קל יותר להילחם באזריה מאשר בחמאס"


מוקדם יותר התראיין שפטל גם בתוכנית הבוקר של 103FM, ומתח בשיחה עם שי גולדשטיין, אורי גוטליב, לאה לב ודוד ליפשיץ ביקורת על התנהלות התקשורת במהלך משפטו של אזריה. "מה שיתברר, כבר התברר מזמן, רק שהתקשורת המושחתת עשתה הכל שלא לחשוף את זה", אמר שפטל. "אני אתמול חשפתי לעיני חבורה של מחבלים תקשורתיים את העובדה שהרבה יותר קל לצבא כנראה להילחם באלאור אזריה מאשר בחמאס. ולכן על אלאור אזריה תפרו תיק בתפרים גסים".



אזריה ירה למחבל בראש
"זה נכון. הוא ירה במחבל רוצח, כאשר אותו מחבל רוצח הזיז את היד הרצחנית שלו לעבר סכין, שהמ"פ שלו אומר, הייתה סנטימטרים מהגוף שלו. אז לכן זה אחת מהיריות המוצדקות שנורו לאחרונה".



מחבל לא היה במצב שהוא יכול לעשות משהו עם הסכין
"הסכין הייתה, על פי עדות המ"פ, סנטימטרים מגופו. ככה הוא העיד במצ"ח, ואז, לפני שהוא עלה על דוכן העדים בבית הדין, הוא שוחח עם התובע, ואז סנטימטרים ספורים הפכו פתאום (למחוץ) להישג יד".



האם אתה בדרך לשחרר את אזריה?
"זה אני אף פעם לא אמרתי. אני אומר שהעובדות הן כאלה שהוא לא צריך להיות בדרך החוצה, אלא היה צריך להיות בחוץ מזמן. מה תהיה התוצאה? אני עדיין לא כותב את פסקי הדין".