צאלח אלבדאוי, תושב בית חנינה בן 47, הואשם היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים בכך שהתחזה לעובד של גופים שלטוניים שונים או בעל קשרים במקומות אלה, ניצל את מצוקתם של אזרחים והוציא מהם במרמה כספים, בסכום כולל של 100 אלף שקלים. כתב האישום מייחס לו עשרה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. במקביל הוגשה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, אלבדאוי נהג להציג עצמו בכזב כעובד משרד הפנים, כאיש משטרה או כאדם בעל קשרים עם שירות הביטחון הכללי וגורמים בביטוח הלאומי, ונקט בדרכי מרמה שונות כדי לרכוש את אמונם של המתלוננים. כך, לדוגמא, הנאשם הקשיב לסיפוריהם של המתלוננים ובמהלך השיחה היה עשה עצמו משוחח עם "גורם מוסמך", המוסר לו נתונים על המתלוננים או בני משפחתם "בזמן אמת".
 
אלבדאוי נהג להיפגש עם חלק מקורבנותיו בבית קפה ברחוב הלני המלכה בירושלים, הנמצא בסמוך למשרד הפנים, ולהציע להם כי ישלם עבורם חלק מהסכום שלטענתו עליהם לשלם למשרד הממשלתי הרלוונטי וגם כך רכש את אמונם. באף אחד מהמקרים לא עשה הנאשם פעולה כלשהי בפועל עבור המתלוננים. עוד עולה מכתב האישום כי באחד המקרים, הציג הנאשם מצג שווא, לפיו הוא בעל קשרים בביטוח הלאומי, והסביר למתלונן כי ניתן לערוך לאשתו ועדה דחופה במוסד, וכך היא תקבל קצבת נכות נוספת לזו שהיא מקבלת. עבור הטיפול בעניין ביקש הנאשם 4500 שקלים כאגרת תשלום לרופאים של הוועדה. בהמשך אמר לו הנאשם בכזב כי הוא יכול להשיג עבור המתלונן תו נכה ורכב נכה בהנחה, זאת תמורת 8500 שקל נוספים.
 

במקרה אחר יצר אלבדאוי לכאורה מצג שווא שהוא מנהל במשרד הפנים, והבטיח לעובדת בבית מלון בו התארח, כי יסדר לה ולבעלה אשרות כניסה ועבודה בישראל תמורת 4000 שקלים. בהמשך ביקש 2000 שקלים נוספים, כדי לקדם את האישורים האמורים. במקרה נוסף יצר הנאשם מצג שווא בפני אדם שפגש בבית חולים בהר הזיתים, לפיו הוא מנהל במשרד הפנים, ואמר כי יוכל לסייע לו לפנות פולשים מקרקע שבבעלותו.

לשם כך, העביר המתלונן לנאשם סכום של 4,500 שקלים ועוד סכום של 2,000 שקלים, כמקדמה למהנדס. כעבור יומיים סיפר הנאשם בכזב כי אנשי שב"כ מבצעים חקירה נגד אותם פולשים, וכי על המתלונן לשלם עוד 4,000 שקל על תיק השב"כ.