"התנהלותו של האסיר לשעבר, משה קצב, מאז שוחרר ועד לעת הזו תקינה ולא נפל בה כל דופי", כך עולה מחוות דעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לוועדת השחרורים של שרות בתי הסוהר. נשיא המדינה לשעבר, שמשוחרר מהכלא מזה כחודשיים וחצי, נתון תחת הגבלות רבות, מתוקף היותו אסיר ברישיון. כעת הוא מבקש להקל בתנאי השחרור המחמירים שלו. לצורך כך הוגשה חוות הדעת של היועץ, המצביעה על כך שהוא עומד "ללא דופי" בתנאי שחרורו.
 
קצב, שהורשע בשני מעשי אונס ובעבירות מין נוספות, נידון לשבע שנות מאסר. לאחר מספר פניות לוועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר, החליטה הוועדה לנכות חלק מתקופת גזר דינו ולשחררו שחרור מוקדם מכלא מעשיהו. הוועדה הציבה לשחרור מספר תנאים. בין היתר, הוטל עליו לשהות במעצר בית החל מן השעה 22:00 ועד השעה 6:00 למחרת ולחתום בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו פעם בחודש. בנוסף, נאסר עליו לצאת מהארץ ללא אישור הוועדה. 
 
כמו כן, נדרש קצב להשתלבות על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקריית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע, טיפול פסיכו-סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע. עוד חל עליו איסור להתראיין באמצעי תקשורת ונקבע כי הוא לא יעסוק בכל תפקיד בו ימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים. בנוסף לאלה, הוטלו עליו איסורים נוספים. 
 

בעקבות חוות הדעת החיובית של היועץ המשפטי לממשלה, נקבע לקצב דיון בבקשתו לשנות את תנאי שחרורו, במובן שהוועדה תקל עליו את התנאים המחמירים. הדיון נקבע ל-26 במרץ בכלא מעשיהו. הדיון יתקיים בלא נוכחותו של מי שעד לא מזמן היה דייר קבע בבית הכלא.