בית המשפט בתל אביב דן היום (שני) בטיעונים לעונשו של המוזיקאי אילן בן עמי, שהורשע ברצח בת זוגו דפנה בר ציון. בן עמי הורשע גם בשיבוש מהלכי חקירה ובאיומים כלפי בת זוגו טרם מותה. הפרקליטות תבקש לגזור עליו בנוסף לעונש מאסר העולם בגין הרצח גם מאסר בגין יתר העבירות וכן פיצויים לבתה של בר ציון בסכום המקסימלי בחוק - 258,000 שקלים.



עם הרשעתו, ביקשו סנגוריו של בן עמי מבית המשפט שלא לגזור עליו מאסר עולם אלא להתחשב במצבו הנפשי בעת ביצוע המעשה. לטענתם הוא סבל מדיכאון מז'ורי וכן השתמש באלכוהול ובכדורים, אולם הרכב השופטים ברשות השופט גלעד נויטל דחו את הבקשה וגזרו עליו מאסר עולם בגין הרצח. בני משפחתה וחבריה של בר ציון הגיעו גם היום, כמו בדיונים הקודמים לבית המשפט והביעו את תקוותם שהוא ייענש במלוא חומרת הדין.



בנוגע לעבירת שיבוש מהלכי המשפט, המתייחסת בין היתר לימים שבהם נמלט לאחר הרצח ולהשמדת הראיות, ציינה התובעת כי מדובר בסדרת מעשים חמורים. התביעה ביקשה לגזור על בן עמי חודשי מאסר נוספים בגין עבירת השיבוש. הסנגור של בן עמי, עורך הדין אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, אמר כי  "אין חולק באשר לנזק כתוצאה ממעשיו של הנאשם. הסוגיה היא מידת אחריותו למעשיו".



הסנגור אף ביקש להפחית מגובה הפיצויים שביקשה התביעה וציין כי "היום אין לנאשם דבר מלבד הבגדים שלגופו. אין לו חסכונות, אין לו דירה, אין לו יכולת השתכרות ואין לו משפחה שתסייע לו". 



באשר לבקשת המדינה להטלת ענישה נוספת למאסר העולם, ביקש עורך הדין מהשופטים לדחות אותה. ״אין זה ראוי לגזור על אדם שהורשע ברצח עונשים נוספים. אין כל אינטרס ציבורי בהשקעת משאבים בכך״.



הנאשם עצמו אמר בקול שבור: "אני רוצה להגיד שהמילים שאגיד אין להן הרבה משקל וערך אבל אנצל את הפעם האחרונה שבה אוכל להשמיע את דבריי. 
אני מבקש להביע התנצלות עמוקה, חרטה, המילים כעין וכאפס, אין להן משמעות, חרטה עמוקה בפני נטע בר ציון, בתה של המנוחה, המשפחה שלה, סליחה גדולה כל חורבן הבית והריקנות שבחיים". הוא הוסיף כי "אני הולך לשלם על זה בחיים שלי. החיים שלי עפו לעזאזל ובאמת זה מחיר שאצטרך לשלם כל החיים. היא הייתה אהבת חיי ואני מקווה שלזה יהיה מי שיאמין״.

אחותה של דפנה בר ציון, רונית, אמרה אחרי הדיון בתגובה לדבריו של בן עמי: "אנחנו לא מאמינים לאף מילה שלו. מבחינתו אלה מילים נבובות חסרות משמעות".