חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימו לחקור הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, במעון ראש הממשלה במעורבותו בפרשיות 1000 ו-2000, וזאת בפעם הרביעית. כזכור, בפרשה 1000 חשוד נתניהו בקבלת מתנות מבעלי הון, בשווי מאות אלפי שקלים, בהם בקבוקי אלכוהול, סיגרים ותכשיטים לאשתו שרה נתניהו. בפרשה 2000 נחקר החשד כי נתניהו קיים משא ומתן עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בו השניים דנו על סיקור חיובי של נתניהו בידיעות אחרונות, בתמורה לצמצום תפוצת עיתון ישראל היום.



במהלך החקירה, שני הצדדים הסכימו על הפסקה, וזאת בעקבות שיחת טלפון שקיבל נתניהו מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במהלך השיחה שוחחו השניים ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהתוקפנות האיראנית באזור ועל הצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו. בנוסף לכך, ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות להודות לנשיא על האירוח החם בזמן ביקורו בוושינגטון והביע את הערכתו על האמירה התקיפה של הנשיא נגד אנטישמיות בנאום שנשא מול הקונגרס בשבוע שעבר.



מחר בבוקר יגיעו החוקרים למשרדי יחא"ה וישוו בין דברי נתניהו לחומרים שנמצאים ברשותם ממהלך החקירה. כמו כן נדע למעריב כי להשלמת החקירה דרושים עוד חיקורי הדין של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר ועם סיום חיקור הדין, ההערכה היא שהחקירה בעניין תיק 1000 תסתיים, אלא אם בבחינת החומר יעלה צורך בחקירה נוספת, חמישית במספר של נתניהו.



מוקדם יותר, גורם המעורה בפרטים מסר ל"מעריב אונליין" כי גם אם לא ניתן להגדיר עדיין מועד אחרון וסופי לסיום החקירה, האווירה בהחלט הינה כי מדובר בשלבים הסופיים של החקירה. עוד נודע ל"מעריב אונליין" כי החקירה צפויה להתמקד בפרשת 1000 וככל שתהיה התקדמות בנוגע לחיקורי הדין בחו"ל ייתכן ותזדקק חקירה נוספת לראש הממשלה, החמישית במספר. נכון לשלב זה ההערכה היא כי אם התשובות שיינתנו ע"י ראש הממשלה יותאמו לממצאים שבידי החוקרים ניתן יהיה לסכם את ממצאי חקירת פרשת 1000.



נוני מוזס מגיע לחקירה ביחידת להב 433. צילום: קוקו
נוני מוזס מגיע לחקירה ביחידת להב 433. צילום: קוקו



בסוף השבוע שעבר דווח ב"מעריב אונליין" כי החקירה בפרשות 1000 ו־2000, הקשורות לראש הממשלה בנימין נתניהו, טרם הגיעו לסיומן למרות ההערכות הקודמות במשטרה. הסיבות לכך הן עיכוב מאולץ בחיקורי הדין של כמה מעורבים בחו"ל וכן לוח הזמנים הצפוף של ראש הממשלה.



היום בצהריים, בעת מינוי נציב שירות הכבאות, רנ"צ רוני אלשיך התייחס לחקירת נתניהו ואמר: "אנחנו בשלבים הסופיים של החקירה, יש אילוצים שלא תלויים כל כך בנו, אבל אנחנו נסיים את החקירה הזאת".



במקביל, נמשכים המאמצים לתאם מועדים לחיקורי דין בחו"ל לג'יימס פאקר ולארנון מילצ'ן. בשלב זה טרם נגבתה גרסה מהמיליארדר המקורב לנתניהו שלדון אדלסון בפרשת השיחות עם נוני מוזס. על פי ההערכה, מועד סיום חקירת פרשת המתנות צפוי להיות במהלך חודש אפריל.